طالبان در حصه‌ی اول کوهستان کاپیسا: قصابان در بدل ذبح هر گاو، ۲۰۰۰ افغانی به ولسوال بدهند

منابع مردمی در ولسوالی حصه‌ی اول کوهستان ولایت کاپیسا می‌گویند که عبدالمتین سعید، ولسوال طالبان برای این ولسوالی به قصابان گفته است که قیمت گوشت را هر کیلوگرام ۵۰ افغانی افزایش بدهند و در بدل ذبح‌کردن هر گاو، مبلغ دوهزار افغانی به او بپردازند.

ولسوال طالبان برای ولسوالی حصه‌ی اول کوهستان کاپیسا حدود دو هفته قبل در صفحه‌ی فیس‌بوک خود از گشایش «جمعه بازار» در منطقه‌ی «بازار شرکت نساجی» این ولسوالی خبر داده و گفته بود که این بازار برای رونق‌گرفتن کاروبار مردم ایجاد شده است.

اکنون منابع معتبر مردمی می‌گویند که عبدالمتین سعید به قصابان این بازار دستور داده است که نرخ گوشت را در هر کیلوگرام مبلغ ۵۰ افغانی افزایش بدهند و همچنین در بدل هر گاوی که ذبح می‌کنند، دوهزار افغانی برای او بپردازند.

یک منبع از «بازار شرکت» ولسوالی حصه‌ی اول کوهستان به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر ده دکان قصابی در این ساحه وجود دارد که هر کدام روزانه یک گاو را برای فروش ذبح می‌کنند.

به این ترتیب، روزانه مبلغ ۲۰ هزار افغانی از این درک به جیب عبدالمتین سعید، ولسوال طالبان می‌رود.

این منبع همچنین گفت که طالبان برای باقی دکان‌داران «بازار شرکت» دستور داده‌اند که در روزهای جمعه اجناس خود را در «جمعه‌بازار» برای فروش بیاورند.

به‌گفته‌ی منبع، طالبان به دکان‌داران هشدار داده‌اند که در صورت سرپیچی از این دستور، از سوی آن‌ها جریمه خواهند شد.

عبدالمتین سعید، ولسوال طالبان برای ولسوالی حصه‌ی اول کوهستان ولایت کاپیسا ادعاهای مطرح‌شده را رد می‌کند.