برق پنجشیر قطع شد

شرکت برشنا برق پنجشیر را هفت ساعت در شبانه‌روز وصل کرد

پس از نشر خبر روزنامه اطلاعات روز در مورد حذف پنجشیر از تقسیم‌اوقات سهمیه‌بندی جریان برق، منابع محلی می‌گویند که شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) برق پنجشیر را هفت ساعت در شبانه‌روز وصل کرده است.

روز گذشته (چهارشنبه، ۱۲ دلو) به دنبال شکایت باشندگان پنجشیر از نبود برق، یک منبع در ریاست حوزوی شرکت برشنا در ولایت پروان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که ولایت پنجشیر از فهرست سهمیه‌بندی جریان برق حذف شده است.

این منبع همچنین گفته بود که شرکت برشنا از سب‌استیشن برق پروان، سه میگاوات برق را به ولایت پروان و دو میگاوات برق را به کاپیسا اختصاص داده، اما به ولایت پنجشیر هیچ برق شهری در نظر نگرفته است.

به‌گفته‌ی منبع، یک ساعت برق غیرمنظم از سوی انجنیران شرکت برشنا «از باب همکاری» در ساعات آخر شب به پنجشیر وصل می‌شود.

اکنون منابع محلی در پنجشیر به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که شرکت برشنا امروز جریان برق این ولایت را چهار ساعت در روز و سه ساعت در شب وصل کرده است و آنان از این اقدام شرکت برشنا «حیرت‌زده» شده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، باشندگان پنجشیر در نبود برق و در فصل سرما با مشکلات جدی مواجه بودند و امروز با وصل دوامدار برق به این فکر کرده‌اند که ممکن جریان برق ازبیکستان دوباره عادی شده باشد.

باشندگان ولایت پنجشیر از شرکت برشنا می‌خواهند که پنجشیر را نادیده نگیرد، زیرا مردم این ولایت در وضع محدودیت‌های طالبان سوخت کافی جمع‌آوری نتوانسته‌اند.