توقف نشرات رادیو شیخ زاید در خوست

نشرات رادیوی آموزشی «شیخ زاید» در ولایت خوست متوقف شده است

مسئولان در دانشگاه شیخ زاید در ولایت خوست می‌گویند که نشرات رادیوی آموزشی «شیخ زاید» در دانشکده روزنامه‌نگاری این دانشگاه به‌دلیل کمبود امکانات متوقف شده است.

احمد ضیا، رییس دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه شیخ زاید در خوست امروز (جمعه، ۱۴ دلو) می‌گوید که رادیو «شیخ زاید» از مدت هفت ماه به این طرف به‌خاطر نبود برق نشرات ندارد. به‌گفته‌ی او، توقف نشرات این رادیو با انتقادات دانشجویان روزنامه‌نگاری مواجه شده است.

احمد ضیا می‌گوید که دانشجویان روزنامه‌نگاری دانشگاه شیخ زاید سال‌هاست که کارهای عملی‌شان را در این رادیو انجام می‌دهند، اما اکنون این سهولت برای‌شان فراهم نیست.

در همین حال، یکی از دانشجویان دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه شیخ زاید خوست که خواست نامش در خبر ذکر نشود، نبود برق را بهانه‌ای از سوی مسئولان برای توقف نشرات این رادیو می‌داند.

این دانشجو نشرات رادیو «شیخ زاید» را به‌خاطر کارهای عملی دانشجویان مهم می‌داند و می‌گوید که تنها با چپتر و کتاب نمی‌توانند روزنامه‌نگاری را یاد بگیرند.

او از رهبری دانشگاه شیخ زاید می‌خواهد که نشرات این رادیو را از سر بگیرند تا زمینه‌ی کارهای عملی برای دانشجویان روزنامه‌نگاری فراهم شود.

پیش از این نیز نشرات یک ایستگاه رادیویی زیر نام «رادیو کاروان» و شماری دیگر از رسانه‌های چاپی در ولایت خوست به‌دلیل کمبود امکانات و محدودیت‌های طالبان بر نشرات رسانه‌ها، متوقف شده بود.

این درحالی است که براساس یافته‌های یک گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان، از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در ماه اسد سال گذشته‌ی خورشیدی تاکنون، بیش از نیمی از حدود ۶۰۰ رسانه در افغانستان مسدود شده‌اند.