یک دختر دانش‌آموز برنده مقام نخست مسابقه کتاب‌خوانی در دایکندی شد

یک دختر دانش‌آموز برنده مقام نخست مسابقه کتاب‌خوانی در دایکندی شد

یک دختر دانش‌آموز در میان ۴۴۷ اشتراک‌کننده‌ی مسابقه کتاب‌خوانی در ولایت دایکندی، مقام نخست را کسب کرده است. این مسابقه چندی پیش از سوی ریاست معارف طالبان در دایکندی تحت عنوان «سیرت‌النبی» برگزار شده بود.

ریاست معارف طالبان در دایکندی نتایج این مسابقه را امروز (سه‌شنبه، ۱۸ دلو) اعلام کرد. براساس نتایج اعلام‌شده، عارفه، دانش‌آموز صنف دوازدهم لیسه دخترانه سنگموم در مرکز ولایت مقام اول و دو دانش‌آموز پسر به نام‌های مهدی و رضا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

عنایت‌الله سهار، آمر تعلیمات عمومی ریاست معارف ولایت دایکندی هدف از برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی را آشنایی دانش‌آموزان با سیرت پیامبر اسلام و تشویق آن‌ها به مطالعه بیان کرد.

سهار گفت که برای برندگان این مسابقه کمپیوتر، مبایل، پول نقد، کیف، کتاب و کتابچه توزیع شده است. به‌گفته‌ی او، بیشتر اشتراک‌کنندگان این مسابقه دختران بوده‌اند.

با این حال، دانش‌آموزانی که در این مسابقه کتاب‌خوانی اشتراک کرده بودند، از ریاست معارف طالبان در دایکندی خواستند که در آینده نیز برنامه‌هایی را به‌خاطر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و فعالیت‌های فرهنگی روی‌دست بگیرد.

برنده‌ی مقام نخست مسابقه کتاب‌خوانی در مرکز دایکندی درحالی یک دختر دانش‌آموز اعلام شده است که طالبان دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده‌اند. این گروه دانشگاه‌ها را نیز به‌روی دختران مسدود کرده است.