جغل‌اندازی جاده با هزینه‌ی شخصی مردم

جغل‌اندازی ۲۲ کیلومتر جاده با هزینه‌ی شخصی مردم در امام‌صاحب قندوز

باشندگان ولسوالی امام‌صاحب ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور در اقدامی کم‌سابقه، کار جغل‌اندازی و هموارکاری ۲۲ کیلومتر جاده را به‌طور اساسی در ساحه‌ی «الف‌بیردی» این ولسوالی آغاز کرده‌اند.

این باشندگان می‌گویند که در کنار جغل‌اندازی جاده، پل و پلچک‌هایی که در جریان جنگ‌ها در مسیر این جاده تخریب شده بودند، را نیز بازسازی می‌کنند.

عبدالکبیر، یکی از باشندگان ولسوالی امام‌صاحب روز جمعه (۲۸ دلو) می‌گوید که در هماهنگی با افراد ساکن در اطراف این جاده، اقدام به جغل‌اندازی کرده‌اند.

عبدالکبیر همچنین می‌گوید که هزینه‌ی جغل‌اندازی این جاده از سوی مردم پرداخت می‌شود و با بازسازی آن بیش از سه‌هزار خانواده مستفید خواهند شد.

برخی دیگر از باشندگان ولسوالی امام‌صاحب می‌گویند که در گذشته این جاده «خیلی» خراب بود و وسایط به آسانی نمی‌توانستند از آن عبور کنند.

این باشندگان می‌گویند که با جغل‌اندازی و هموارکاری این جاده، کشاورزان و مردم محل به راحتی محصولات زراعتی‌شان را به ولسوالی انتقال خواهند داد.

در همین حال، مسئولان محلی طالبان در ولسوالی امام‌صاحب از این اقدام مردم ابراز قدردانی می‌کنند و می‌گویند که آنان شهرداری از جریان کار این جاده نظارت می‌کند.

پیش از این در ولایت دایکندی و غزنی نیز مردم با هزینه‌ی شخصی‌شان در اجرای پروژه‌های عامه پیش‌قدم شده‌اند

در ماه قوس امسال، باشندگان روستای «سیب جوی» ولسوالی سنگتخت‌وبندر ولایت دایکندی کار ساخت ۲۵ کیلومتر جاده را با هزینه‌ی شخصی‌شان آغاز کردند.