ساکنان رستاق تخار از عدم تطبیق پروژه‌های عامه در این ولسوالی شاکی‌اند
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

ساکنان رستاق تخار از عدم تطبیق پروژه‌های عامه در این ولسوالی شاکی‌اند

شماری از ساکنان ولسوالی رستاق ولایت تخار می‌گویند که آنان به خدمات عامه صحی و آب آشامیدنی صحی دسترسی ندارند و مجبور می‌شوند که برای حل مشکلات صحی‌شان به مرکز تخار بروند.

این افراد امروز (دوشنبه، ۱ حوت) در دیدار با والی طالبان در تخار مشکلات مردم را در ميان گذشته و خواستار تطبیق پروژه‌های عامه و رسیدگی به محدودیت‌های آموزش شده‌اند.

عبدالمقیم یکی از بزرگان ولسوالی رستاق که برای حل مشکلات ساکنان اين ولسوالی به شهر تالقان آمده است، به روزنامه اطلاعات روز گفت که در ولسوالی رستاق در یک‌ونیم سال گذشته هیچ پروژه‌ای‌ تطبیق نشده است. او اما از ازدحام بیمارانی که در یک مکان مخروبه تحت درمان قرار می‌گیرند، شاکی است.

محمدصادق یکی دیگر از ساکنان ولسوالی رستاق نیز از نبود امکانات و محدودیت آموزشی در این ولسوالی شکایت دارد. او از مسئولان محلی طالبان در تخار می‌خواهد که به مشکلات مردم رسید‌گی کنند.

او می‌افزاید که در ولسوالی رستاق هیچ‌گونه پروژه‌ی عامه پس از حاکميت طالبان تطبیق نشده است. او نیز از  حکومت سرپرست طالبان می‌خواهد که در سال مالی آینده به ولسوالی رستاق بیشتر توجه کند.

با این حال، ضیاءالرحمان مدنی، والی طالبان در تخار مشکلات مردم را در این ولسوالی مرزی تأیید می‌کند و از رسیدگی کامل به نگرانی ساکنان آن در آينده‌ی نزدیک خبر می‌دهد.

این درحالی است که ولسوالی رستاق در تخار یکی از ولسوالی‌های هفت‌گانه ماورای‌‌کوکچه است. منابع می‌گویند که در بیست سال گذشته به‌دلیل مخالفت‌های اعضای پیشین مجلس نمایندگان، پروژه‌های عامه به‌گونه‌ی درست تطبیق نشده است.