ولایت پنجشیر
عکس: شبکه‌های اجتماعی

رنجر نظامیان طالبان در پنجشیر یک کودک را زیر گرفت و کُشت

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که یک عراده رنجر نظامیان طالبان یک کودک را در ولسوالی حصه اول این ولایت زیر گرفته که در نتیجه این کودک جان باخته است.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که یک کودک بایسکل‌سوار به نام «واثق» امروز (چهارشنبه، ۱۷ حوت) هنگامی که می‌خواست از یک گولایی در منطقه‌ی «غنچو» ولسوالی حصه اول عبور کند، رنجر طالبان به‌دلیل داشتن سرعت زیاد او را در کنار جاده زیر گرفته است.

به‌گفته‌ی منابع، «واثق» پس از وقوع این حادثه، برای لحظه‌ای زنده بوده و هنگام انتقال به مرکزی صحی، در مسیر راه جان باخته است.

براساس اظهارات منابع، مردم محل می‌خواستند جسد این کودک را گرفته و در اعتراض به تیزرانی و بی‌احتیاطی رانندگان طالبان راه‌پیمایی کنند، اما به‌دلیل تهدیدهای این گروه، از تصمیم‌شان منصرف شده‌اند.

مسئولان محلی و نظامیان طالبان در ولایت پنجشیر تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که مردم در ولایات مختلف بارها از تیزرانی و بی‌احتیاطی نیروهای طالبان هنگام رانندگی شکایت کرده‌اند.

دو ماه قبل نیز در یک حادثه مشابه در مرکز ولایت پنجشیر، دو نوجوان که دانش‌آموزان مکتب بودند، خود را از عقب رنجر طالبان پایین انداختند که در نتیجه یکی از آن کودکان جان باخت.

در آن زمان منابع گفته بودند که نیروهای طالبان به صدا و فریاد این کودکان برای توقف موتر، توجه نکرده و به همین دلیل کودکان خود را پایین انداخته‌اند.