امر به معروف طالبان به باشندگان فاریاب: مطابق شریعت اسلامی تفریح کنید

امر به معروف طالبان به باشندگان فاریاب: مطابق شریعت اسلامی تفریح کنید

محتسبین ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت فاریاب با ایجاد ایست‌های بازرسی در ساحات تفریحی، مردم را تلاشی می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند که مطابق شریعت اسلامی تفریح کنند.

عبدالمقیت اسلام‌جار، یکی از مسئولان شهری ریاست امر به معروف طالبان در فاریاب شخصا به ساحات سبز رفته و به مردم توصیه کرده است که در جریان تفریح دستورات دین اسلام را در نظر گرفته و سرگرمی‌های سالم داشته باشند.

اسلام‌جار تأکید کرده است که سازوسرود و شنیدن موسیقی در جریان تفریح ممنوع است و تفریح‌کنندگان باید از آن خودداری کنند.

او در یکی از ساحات سبز فاریاب به تفریح‌کنندگان گفته است: «ما به‌خاطری اینجا آمدیم که باید منکرات را منع و دفع کنیم. ما وقتی که جوانان را تلاشی می‌کردیم، توصیه کردیم که باید در وقت نماز جمعه باید یک مسجد را پیدا کرده و به نماز بروند.»

با این حال، برخی از جوانان این کار محتسبین امر به معروف و نهی از منکر طالبان در فاریاب را دخالت در امور زندگی مردم و نوعی از «آزار روحی» می‌دانند.

شوکت (نام مستعار) به روزنامه اطلاعات روز گفت که محتسبین امر به معروف طالبان مردم را در صف‌های طولانی ایستاد کرده و آن‌ها را تلاشی می‌کنند که در واقع «فشار و آزار و اذیت روحی» است.

شوکت گفت: «تلاشی در ساحات سبز مداخله به امورات زندگی مردم است و مردم را از تفریح برآمدن پشیمان می‌کند. به جای این‌که ما از تفریح خود و از ساحات سبز لذت ببریم، نوعی آزار روحی دیده بر می‌گردیم.»

این درحالی است که طالبان در شماری از بزرگ‌شهرهای کشور پارک‌های تفریحی را براساس روزهای جفت و تاق تقسیم کرده و زنان و مردان را از رفتن به تفریح در یک زمان منع کرده‌اند.