یک نظامی پیشین در خوست از یک هفته به این‌طرف مفقود شده است
عکس: شبکه‌های اجتماعی

یک نظامی پیشین در خوست از یک هفته به این‌طرف مفقود شده است

منابع محلی در خوست می‌گویند که اسدالله، یک نظامی پیشین در این ولایت حدود یک هفته قبل از سوی «افراد ناشناس» ربوده شده و تا حالا از سرنوشت‌اش هیچ اطلاعی در دست نیست.

منابع امروز (سه‌شنبه، ۲۳ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که اسدالله رتبه‌ی «تورن» داشت و در حکومت قبلی به‌عنوان آمر کشف ارتش مستقر در خوست ایفای وظیفه می‌کرد.

به‌گفته‌ی منابع، اسدالله باشنده‌ی روستای «داب» مرکز ولایت خوست است و حدود یک هفته قبل از خانه‌اش ربوده شده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که اسدالله از سوی استخبارات طالبان بازداشت شده و اکنون در زندان این گروه به‌سر می‌برد.

به‌گفته‌ی این کاربران، خانواده‌ی اسدالله به ریاست استخبارات طالبان در ولایت خوست رفته، اما طالبان بازداشت او را رد کرده‌اند.

مسئولان امنیتی طالبان در ولایت خوست تا اکنون در این‌باره به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان پیشین به‌رغم اطمینان طالبان از تأمین امنیت و فرمان عفو عمومی رهبر این گروه، همچنان ادامه دارد. به تازگی یک نظامی پیشین در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ به قتل رسیده است.

چندی پیش بدرالدین حیدری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی بکخیل ولایت پکتیکا پس از بازگشت از پاکستان، در ولایت خوست بازداشت و به پکتیکا منتقل شد. طالبان بازداشت او را رد کرده بودند.

هرچند گزارش‌هایی از تیرباران‌شدن این نظامی پیشین منتشر شد و منابع در صحبت با اطلاعات روز نیز تأیید کردند، اما خانواده‌ی وی می‌گوید که تا اکنون از سرنوشت او اطلاعی ندارد.