ولسوالی دامان قندهار

یک کودک ۱۳ ساله در دامان قندهار قربانی انفجار ماین شد

مسئولان امنیتی طالبان در ولایت قندهار می‌گویند که یک کودک ۱۳ ساله در ولسوالی دامان این ولایت در پی انفجار ماین جان باخته است.

به‌گفته‌ی این مسئولان، این رویداد حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از ظهر امروز (جمعه، ۲۶ حوت) در منطقه‌ی «هجران کاریز» ولسوالی دامان رخ داده است.

مسئولان طالبان افزودند که این پسر ۱۳ ساله ماین منفجرناشده را از خانه بیرون کشیده و با آن بازی می‌کرده است که انفجار رخ داده است.

منابع می‌گویند که در برخی از مناطق قندهار کودکان ماین را نمی‌شناسند و به این دلیل بارها اتفاق افتاده است که اغلبا کودکان قربانی انفجار ماین شده‌اند.

مسئولان امنیتی طالبان در قندهار از باشندگان این ولایت می‌خواهند که در مورد ماین‌ها و مهمات منفجرناشده به فرزندان‌شان معلومات بدهند و در صورت دیدن آن به طالبان گزارش بدهند.

این درحالی است که در یک رویداد دیگر، بعد از ظهر امروز در پی انفجار یک سرگلوله هاوان در مرکز ولایت لوگر، دو کودک جان باخته و دو کودک دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولان امنیتی طالبان در لوگر گفته‌اند که این مرمی هاوان از جنگ‌های سال‌های قبل باقی مانده بوده و هنگامی منفجر شده است که کودکان مشغول جمع‌آوری بوته و هیزم بوده‌اند.