بازداشت و توهین یک خبرنگار محلی در دایکندی
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

ادعای لت‌وکوب و بازداشت موقت یک خبرنگار محلی توسط طالبان در دایکندی

یک خبرنگار محلی در ولایت دایکندی مدعی است که نیروهای طالبان در شهر نیلی، مرکز این ولایت او را بدون کدام دلیل لت‌وکوب، توهین، تحقیر و بازداشت کرده‌اند.

این خبرنگار سیف‌الله رضایی نام دارد و با رادیو محلی نسیم در دایکندی کار می‌کند.

او می‌گوید که ناوقت امروز (جمعه، ۱۱ حمل) از دفتر کارش به‌سوی مرکز شهر در حرکت بوده و در استقامت جنوب چوک گل بادام از سوی نیروهای طالبان متوقف و سپس لت‌وکوب و تحقیر شده است.

این خبرنگار محلی می‌گوید که نیروهای طالبان چندین لگد و سیلی به بدن و صورت او زده و سپس به نظارت‌خانه فرماندهی امنیه منتقل کرده‌اند.

او می‌افزاید که پس از حدود یک ساعت بازداشت موقت، با وساطت رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در دایکندی، از بند آزاد شده است. به‌گفته‌ی او، فلم‌بردار تلویزیون ملی دایکندی نیز همراهش بوده است.

سیف‌الله رضایی از مقام‌های محلی طالبان در دایکندی می‌خواهد که این قضیه را به‌صورت جدی پیگیری و عاملان آن را بازداشت و مجازات کنند.

او علاوه کرد که نیروهای طالبان چگونگی برخورد با مردم را نمی‌دانند و همه‌روزه باشندگان دایکندی را به بهانه‌های مختلف مورد توهین، تحقیر و لت‌وکوب قرار می‌دهند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت دایکندی تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

خبرنگاران محلی در دایکندی، از جمله خبرنگاران رادیو نسیم می‌گویند که بارها از سوی طالبان توهین، تحقیر و لت‌وکوب شده‌اند.

این درحالی است که براساس معلومات نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها، خبرنگاران در افغانستانِ تحت حاکمیت طالبان مصونیت جانی و روانی ندارند و خشونت علیه آن‌ها افزایش یافته است.