ولایت کاپیسا

قتل «فجیع» یک کودک پنج‌ساله در کاپیسا؛ «جسد بلال به آتش کشیده شده است»

مسئولان امنیتی طالبان در ولایت کاپیسا می‌گویند که «افراد ناشناس» یک کودک را از مرکز این ولایت ربوده و سپس به قتل رسانده و جسد او را به آتش کشانده‌اند.

عبدالفتاح فایز، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت کاپیسا به روزنامه اطلاعات روز گفت که این کودک پسر بلال نام دارد و پنج سال سن داشته است.

به‌گفته‌ی فایز، بلال روز چهارشنبه هفته‌ی جاری (۹ حمل) از روستای «قصابان» مرکز این ولایت ربوده شده بود و جسد سوخته‌ی وی بعد از ظهر امروز جمعه از روستای «کاکری» در حومه‌های شهر محمودراقی پیدا شده است.

انگیزه‌ی ربودن و قتل «فجیع» این کودک تاکنون روشن نشده است، اما فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کاپیسا از آغاز تحقیقات در این باره خبر می‌دهد.

اعضای خانواده‌ی این کودک می‌گویند که از قبل با کسی خصومت نداشته‌اند و نمی‌دانند که چرا پسر پنج‌ساله‌ی شان به‌گونه‌ی بی‌رحمانه به قتل رسیده است.

قتل‌های مرموز و هدفمند در بخش‌های مختلف کشور، از جمله ولایت کاپیسا به رغم اطمینان طالبان از تأمین امنیت، افزایش یافته است.

در تاریخ هشتم حمل نیز مسئولان امنیتی طالبان در کاپیسا از قتل مرموز یک مرد ۲۹ ساله در روستای «شمشیرخیل» محمودراقی، مرکز این ولایت خبر داده بودند.