عکس ارسالی

آمار ابتلا به ویروس کرونا در بدخشان افزایش یافته است

مسئولان محلی طالبان در ولایت بدخشان می‌گویند که شیوع موج خفیف ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در این ولایت افزایش یافته است.

قاری عتیق‌الله فیضی، رییس صحت عامه‌ی طالبان در بدخشان امروز (دوشنبه، ۱ جوزا) گفته است که در سه هفته‌ی اخیر هزار و ۱۰۹ نفر در این ولایت آزمایش کرونا داده‌اند که ابتلای ۳۶۶ نفر آنان به این بیماری تأیید شده است.

او افزوده افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند باشندگان ولسوالی‌های جرم، بهارک، اشکاشم، شغنان، ارگو، کشم، درایم، شهر بزرگ، کران‌ومنجان و شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان هستند.

رییس صحت عامه‌ی طالبان در بدخشان گفته است که مسئولان صحی به افراد مبتلا به کرونا، توصیه لازم را جهت قرنطینه ارائه کرده‌اند.

صابر خاشی، مسئول سرویلانس (نظارت) ریاست صحت عامه‌ی بدخشان گفته است که در حال حاضر «شفاخانه کوید۱۹» در این ولایت فعال نیست، اما یک واحد ۱۰ بستر در شفاخانه ولایتی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال است و در نظر است که ۱۰ بستر در شفاخانه ولسوالی بهارک و پنج بستر در شفاخانه ولسوالی کشم نیز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شود.

او افزوده که «کارزار تطبیق واکسین تقویتی کرونا» در تمام ولسوالی‌های ولایت بدخشان راه‌اندازی شده، اما مردم علاقه‌مندی چندانی به دریافت این واکسین ندارند.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در ولایت بدخشان در حالی افزایش یافته است که پس از تسلط گروه طالبان، آمارهای رسمی در مورد شیوع این بیماری در کشور به ندرت منتشر می‌شود.