«نبود چراغ راهنما و اشاره‌ی ترافیکی باعث افزایش حوادث و ازدحام در جاده‌های تالقان شده است»

باشندگان شهر تالقان، مرکز ولایت تخار می‌گویند که نبود چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی در جاده‌های این شهر، باعث ازدحام و افزایش حوادث ترافیکی شده است.

سمندر، یکی از باشندگان شهر تالقان امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفت که به‌دلیل نبود چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی، رانندگان «اصول و قوانین ترافیکی» را رعایت نمی‌کنند.

به‌گفته‌ی این باشنده شهر تالقان، در صورتی‌که در جاده‌های این شهر چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی نصب شود، مشکل ازدحام و حوادث ترافیکی حل خواهد شد.

او از مسئولان طالبان در تخار خواست که در زمینه‌ی نصب چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی در شهر تالقان، اقدام کنند.

حمدالله قریشی، مدیر ترافیک طالبان در ولایت تخار گفت که آنان برای فعال‌کردن چراغ‌های راهنما و اشاره‌های ترافیکی، با شهرداری تالقان در حال هماهنگی هستند.

او افزود که این مساله به آن‌ها پیشنهاد شده بود و از طرف آنان تأیید شده است و تا یک هفته‌‌ی دیگر، برای نخستین‌بار چراغ و اشاره ترافیکی در شهر تالقان نصب و فعال خواهد شد.

مدیر ترافیک طالبان در تخار عدم آشنایی رانندگان با قوانین ترافیکی را یکی از عوامل ازدحام و افزایش حوادث ترافیکی در این شهر دانست.

باشندگان شهر تالقان تا اکنون چندین بار از افزایش حوادث ترافیکی و ازدحام به‌دلیل نبود چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی در این شهر، شکایت کرده‌اند.

آنان می‌گویند که نبود چراغ راهنما و اشاره‌های ترافیکی باعث شده است که عبور و مرور در شهر تالقان دشوار و وقت‌گیر شود.