وزارت داخله: برای بهبود وضعیت امنیتی، ‌روی برنامه‌ی جدیدی کار می‌کنیم

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کردند که برای بهبود وضعیت امنیتی و دفع حملات طالبان، کار روی یک برنامه‌ی جدید جریان دارد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت دیروز به رسانه‌ها گفت که این برنامه‌ طوری است که نیروهای امنیتی چگونه از حملات مخالفان مسلح دولت در سراسر کشور جلوگیری کنند.

او در ادامه افزود که نیروهای امنیتی در کشور در سال آینده به‌طور مستقلانه مسئولیت تأمین امینت سراسری را بر دوش خواهند داشت. این در حالی است که حملات طالبان در شماری از ولایت‌ها، به‌ویژه در کابل افزایش یافته است. طالبان در چند هفته‌ی گذشته بیش از 13حمله‌ی انتحاری و انفجاری را در کابل انجام داده که تلفات جانی زیادی را برجا گذاشته‌اند.

در همین حال، مقام‌های وزارت امور داخله خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، ایجاد نگرانی و نا‌امیدی در میان مردم نسبت به حکومت آینده و ناکامی تلاش‌های مخالفان مسلح دولت را در سال 2014 میلادی برای تسلط بر یک قلمرو در افغانستان، علت تشدید حملات در شهر کابل عنوان کردند.

صدیقی گفت که طالبان با افزایش حملات انتحاری و انفجاری در کابل می‌خواهند‌ این پیام را برسانند که با وجود روابط تازه‌‌ میان افغانستان و غرب، هنوز امنیت در این کشور بهبود نیافته است. اما او در ادامه تأکید کرد که وضعیت امنیتی در ولایت‌ها بهبود یافته و در حال حاضر خشونت‌ها تنها در سه یا چهار ولایت محدود شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله اطمینان داد که تدابیر ارگان‌های امنیتی برای بهبود وضعیت امنیتی در کشور، بیش‌تر می‌شود. او در ادامه تأکید کرد که انجام حملات انتحاری و انفجاری مخالفان مسلح دولت، مانع پیشرفت نیروهای امنیتی نمی‌شود. رییس جمهور اشرف غنی نیز دیروز گفت که هیچ‌وقت تسلیم ترور نمی‌شود.