ARG_1880/via twitter

حنفی به معاون سازمان جهانی غذا: تحریم راه‌حل نیست، راه تعامل را در پیش گیریم

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر طالبان در دیدار با کارل اسکاو، معاون سازمان جهانی غذا (دبلیواف‌پی) گفته است تحریم این گروه از سوی جامعه‌‌ی جهانی راه‌حل نیست و باید راه تعامل در پیش گرفته شود.

دفتر آقای حنفی با نشر یک اعلامیه گفته است که این دیدار دیروز (دوشنبه، ۲۲ جوزا) انجام شده است.

در این اعلامیه به نقل از آقای حنفی آمده است: «تحریمات راه‌حل نیست و حتا به فعالیت‌های بشردوستانه هم تأثیر می‌گذارد.»

معاون نخست‌وزیر طالبان افزوده که «بنابراین جامعه‌ی بین‌المللی باید راه تعامل و گفت‌وگو را با امارت اسلامی در پیش گیرند».

آقای حنفی در این دیدار ادعا کرده است که طالبان امنیت سراسری را تأمین کرده‌اند و فساد و کاغذپرانی را در ادارات از بین برده‌اند.

او افزوده که افغانستان در حدود نیم‌قرن گذشته از جنگ و ناامنی متضرر شده است و جامعه‌ی ‌بین‌المللی باید با درنظرداشت این موضوع، موانع بر سر راه عملی‌شدن پروژه‌های انکشافی را بردارد.

معاون نخست‌وزیر طالبان کمک‌های جامعه‌ی جهانی، به‌ویژه سازمان ملل به افغانستان را کافی ندانسته و خواستار افزایش آن شده است.

در خبرنامه‌ی دفتر معاونت اداری نخست‌وزیر طالبان به نقل از معاون سازمان جهانی غذا آمده است که فساد اداری در امر کمک‌رسانی یک مشکل عمده بود.

براساس این خبرنامه، آقای کارل اسکاو گفته است که سازمان جهانی غدا ۶۰ سال است که در افغانستان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند و اکنون نیز در راستای جلب کمک‌های بشردوستانه به مردم این‌ کشور تلاش خواهد کرد.

معاون اداری نخست‌وزیر طالبان در حالی خواستار تعامل جامعه‌ی جهانی با این گروه شده است که براساس گزارش جدید شورای امنیت، ۵۸ نفر از مقام‌های آنان در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند.

شورای امنیت سازمان ملل مقام‌های طالبان را به‌دلیل آنچه که نقض گسترده‌ی حقوق بشر و احتمال ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خوانده می‌شود، تحریم کرده است.