عبیدالله عبید به عنوان سفیر جدید افغانستان در هالند مقرر شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کردند که عبیدالله عبید، وزیر پیشین تحصیلات عالی به عنوان سفیر جدید افغانستان در هالند مقرر شده است. شکیب مستغنی، سخنگوی این وزارت دیروز گفت که عبید به روز جمعه‌ هفته‌ی گذشته برای آغاز کارش رسماً عازم هالند شده است.

مستغنی در ادامه افزود که تقی خلیلی، پسر محمد کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهوری، به عنوان سفیر جدید افغانستان در آذربایجان مقرر شده است. به گفته‌ی او، پسر کریم خلیلی به روز دوشنبه‌‌‌، 23 قوس رسماً کارش را در باکو، پایتخت آذربایجان آغاز کرده است.

پس از تشکیل حکومت جدید، تقی خلیلی و عبیدالله عبید، نخستین کسانی اند که به عنوان نمایندگان سیاسی افغانستان در آذربایجان و هالند تعیین می‌شوند. مستغنی به بخدی گفت، موافقت‌نامه‌ی کشورهای میزبان چندی پیش به وزارت خارجه‌ی کشور ارسال شد و اشرف غنی، رییس جمهوری کشور اعتماد‌نامه‌ی سفیران جدید را امضا کرده است.

تقی خلیلی، پسر محمد کریم خلیلی‌ پیش از این نیز به عنوان دیپلمات افغان در کشورهای خارج اجرای وظیفه کرده است. عبیدالله عبید، سفیر جدید افغانستان در هالند‌ نیز پیش از این در پست‌های مهم دولت حامد کرزی، از جمله به عنوان وزیر تحصیلات عالی و سفیر افغانستان در ایران کار کرده است.