Photo: Social Media

طالبان فعالیت «کمیته امداد امام خمینی» را در سه شهر افغانستان متوقف کرده‌اند

یک وبسایت خبری ایرانی گزارش داده است که طالبان فعالیت «کمیته امداد امام خمینی» را در شهرهای کابل، هرات و مزار شریف متوقف کرده‌اند.

پایگاه خبری «جماران» امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ اسد) در گزارشی نوشته است که فعالیت این کمیته‌ در شهر کابل حدود یک ماه قبل و در شهرهای هرات و مزار شریف روز دوشنبه هفته‌ی جاری متوقف شده است.

در این گزارش آمده است که طالبان به نمایندگی این کمیته‌ در شهر زرنج ولایت نیمروز هم مراجعه کرده‌اند، اما فعالیت آن هنوز ادامه دارد.

بر اساس گزارش این وبسایت خبری ایرانی، طالبان بدون اطلاع قبلی و یا «دلیل موجه و استناد قانونی» فعالیت این کمیته‌ را متوقف کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که «کمیته امداد امام خمینی» از وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان جواز فعالیت دارد و به وزارت اقتصاد  کشور نیز مالیه پرداخت می‌کند.

این وبسایت خبری گزارش داده است که فعالیت «کمیته امداد امام خمینی» در دور اول حاکمیت طالبان نیز متوقف شده بود، اما پس از سقوط طالبان در سال ۱۳۸۱ از سر گرفته شد.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بر فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در کشور محدودیت‌های گسترده وضع و کار زنان را در این سازمان‌ها ممنوع اعلام کرده‌اند.