افتتاح شبکه‌ی آب‌رسانی در ولسوالی ورسج تخار
Photo: Sent to Etilaatroz

یک شبکه‌ی آب‌رسانی برای ۷۰۰ خانواده در ولسوالی ورسج تخار به بهره‌برداری رسید

یک شبکه‌ی آب‌رسانی به همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای ۷۰۰ خانواده و دو هزار دانش‌آموز یک مکتب در ولسوالی ورسج ولایت تخار به بهره‌برداری رسید.

سمیع‌الله صمیمی، مسئول رسانه‌های ریاست انکشاف دهات طالبان در ولایت تخار امروز (شنبه، ۱۴ اسد) گفت که کار ساخت این شبکه‌ی آب‌رسانی با حمایت یونیسف، توسط شورای محلی حدود یک سال قبل آغاز شده بود و اکنون تکمیل شده است.

این شبکه‌ی آب‌رسانی به هزینه‌ی ۲۰ میلیون و ۴۳۳ هزار افغانی ساخته شده است و آب‌ آشامیدنی را برای باشندگان روستاهای «خانقاه، سرتندک، عبدالمطلب، باغ‌دشت و ورچین» ولسوالی ورسج فراهم می‌کند.

سخن‌گوی ریاست انکشاف دهات طالبان در تخار گفته است که آب این شبکه‌ی آب‌رسانی از دو چشمه در یک ذخیره‌گاه، ذخیره می‌شود و سپس توسط پایپ به خانه‌ها توزیع می‌شود.

او افزود که با بهره‌برداری این شبکه‌ی آب‌رسانی، ۷۰۰ خانواده و دو هزار دانش‌آموز به آب آشامیدنی دسترسی پیدا می‌کنند.

باشندگان ولسوالی ورسج از راه‌اندازی این شبکه‌ی آب‌رسانی استقبال می‌کنند و می‌گویند که در گذشته با کمبود جدی آب آشامیدنی مواجه بودند.

حميدالله محمدی، یکی از باشندگان روستای «خانقاه» گفته است که مردم محل در گذشته به آب آشامیدنی صحی دسترسی نداشتند و از آب چشمه‌ی گل‌آلود استفاده می‌کردند.

خشک‌سالی شدید در چند سال اخیر باعث شده است که مردم در بسیاری از نقاط کشور با کمبود آب آشامیدنی مواجه شوند.