Photo: Sent to Etilaatroz

حادثه‌ی ترافیکی در قندوز جان یک کودک را گرفت و ۴۵ زخمی برجای گذاشت

مسئولان صحی طالبان در ولایت قندوز می‌گویند که در پی وقوع یک حادثه‌ی ترافیکی در ولسوالی امام‌صاحب این ولایت، یک کودک هشت ساله جان باخته و ۴۵ نفر دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

ریاست صحت عامه‌ی طالبان در قندوز در خبرنامه‌ای نوشته است که این حادثه حوالی ساعت ۲:۲۰ دقیقه‌ی پس‌ازچاشت امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسد) در ساحه‌ی «کهنه قلعه» ولسوالی امام‌صاحب به وقوع پیوسته است.

به نقل از خبرنامه، در این حادثه یک عراده موتر نوع «پیکپ» از جاده منحرف شده است. سرنشینان این موتر قصد رفتن به یک محفل عروسی را داشته‌اند.

جمعه‌الدین خاکسار، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در قندوز ضمن تأیید وقوع این حادثه، می‌گوید که این موتر به‌دلیل سرعت غیرمجاز و بی‌احتیاطی راننده از جاده منحرف شده است.

بر اساس معلومات مسئولان محلی طالبان در ولایت قندوز، وضعیت صحی برخی از زخمیان وخیم بوده و برای درمان به شفاخانه حوزوی قندوز منتقل شده‌اند.

حوادث ترافیکی در افغانستان سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد و ده‌ها زخمی و معلول برجای می‌گذارد. نبود جاده‌های معیاری، بی‌احتیاطی رانندگان و مراعات نشدن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.