Photo: BNA

سخن‌گوی طالبان: به‌ اندازی توان خود در مسائل امنیتی پاکستان کمک می‌کنیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در مصاحبه تازه‌ی خود گفته است این گروه به‌ اندازه‌ی توان خود در مسائل امنیتی پاکستان کمک می‌کند.

در کلیپ صوتی‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۲ میزان) از سوی تلویزیون ملی، تحت مدیریت طالبان نشر شده، مجاهد می‌گوید که طالبان اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، از جمله پاکستان را نمی‌دهند.

او می‌گوید که طالبان در مسائل امنیتی پاکستان به اندازه‌ی توان خود اقداماتی را انجام خواهند داد، اما این گروه نمی‌تواند در داخل خاک پاکستان به این کشور کمک کند و این مسئولیت خود پاکستانی‌ها است.

سخن‌گوی طالبان می‌گوید: «در قضیه امنیتی‌ای که در داخل پاکستان است، می‌توانیم کاری را بکنیم که در توان ما باشد. چیزی که از توان ما بالا باشد، پاکستانی‌ها نیز می‌فهمند که ما با آن‌ها فرامرزی (در داخل خاک پاکستان) کمک کرده نمی‌توانیم، بلکه مسئولیت خود شان است.»

او افزوده است که موقف طالبان این است که خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نشود و این مسأله‌ی «منافع و مصالح ملی است».

پاکستان ادعا دارد که گروه‌های تروریستی، از جمله طالبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه آن کشور استفاده می‎کند.

به‌تازگی انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان خواستار حمایت و همکاری طالبان افغانستان برای جلوگیری از حملات داعش و تحریک طالبان پاکستان به آن کشور شده است.

او در سخنرانی خود در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است که حملات فرامرزی تی‌تی‌پی و سایر گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان علیه پاکستان را محکوم می‌کند.

او افزوده است که اولویت اول پاکستان جلوگیری و مقابله با تروریسم در داخل افغانستان است.