Photo: via Social Media

داکتران بدون مرز: شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در هرات به دوهزار و ۴۴۵ نفر رسیده‌ است

سازمان داکتران بدون مرز می‌گوید که شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در هرات به دوهزار و ۴۴۵ نفر و شمار زخمیان آن به دوهزار و ۴۴۰ نفر رسیده است.

این نهاد پس‌ازچاشت امروز (سه‌شنبه، ۱۸ میزان) با نشر گزارشی در ایکس نوشته است که تأیید آمار تلفات این زمین‌لرزه همچنان چالش‌برانگیز است و ممکن است این آمار تغییر کند.

صبح امروز دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) شمار جان‌باختگان این زمین‌لرزه را هزار و ۲۹۴ نفر و شمار زخمیان را هزار و ۶۸۸ نفر اعلام کرد.

داکتران بدون مرز در گزارش خود گفته است که تیم‌های این نهاد در شفاخانه ولایتی هرات تا اکنون ۵۴۰ نفر را درمان کرده‌اند.

این نهاد گفته است که دیروز تیمی را برای ارزیابی ارائه‌ی کمک‌های اولیه‌ی صحی به مناطق زلزله‌زده در خارج از شهر هرات فرستاده است.

در گزارش این نهاد آمده است که دیروز ۳۴۰ نفر از زخمیان این زمین‌لرزه از شفاخانه‌ی ولایتی هرات رخصت شدند، اما نمی‌خواستند این شفاخانه را ترک کنند، زیرا خانه‌ای برای بازگشت نداشتند.

داکتران بدون مرز گفته است که در حال حاضر فوری‌ترین نیاز در شفاخانه این است که برای افرادی که همه چیز خود را از دست داده‌اند، سرپناه پیدا شود.

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ درجه‌ی ریشتر روز شنبه هفته‌ی جاری ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های این ولایت و ولایات همجوار را لرزاند.

این زمین‌لرزه با پس‌لرزه‌های متعدد همراه بود که با افزایش تلفات و خسارات شد. تا اکنون از بیش از ۱۰ پس‌لرزه گزارش شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به تلفات و خسارات این زمین‌لرزه گفته است که در مناطق زلزله‌زده نیاز بسیار زیاد است.