اعلام حمایت هزاران ‌جوزجانی از نیروهای امنیتی

اطلاعات روز: هزاران شهروند ولایت جوزجان، زن و مرد، دیروز در همایشی در پارک بخدی شهر شبرغان، حمایت‌شان را از آغاز روند دفاع مستقلانه‌ی نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند. در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های معاونت اول ریاست جمهوری آمده که آنان هم‌چنان از فراخوان جنرال دوستم از مخالفان مسلح برای پیوستن به صلح‌ نیز حمایت کرده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، در این همایش سرپرست ولایت جوزجان، مقام‌‌های امنیتی مستقر در جوزجان، رییس و اعضای شورای ولایتی و رییسان شورای جوانان و زنان جنبش ملی ولایت جوزجان اشتراک داشته‌اند. در این خبرنامه آمده که آنان در این همایش سپردن مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان را برای برقراری صلح و ثبات مهم خوانده‌اند.

سخنرانان این همایش تأکید کرده‌اند که فراخوان جنرال دوستم از مخالفان مسلح دولت برای پیوستن به روند صلح، مورد توجه‌‌ عامه‌ی مردم ولایت‌های شمال قرار گرفته و تا‌کنون نتایج مثبتی را در پی داشته است. دوستم چندی پیش در سفرش به شمال کشور از گروه‌های تروریستی خواست که به روند صلح بپیوندند.

در خبرنامه‌ی معاونت اول ریاست جمهوری آمده است که سخنران این همایش با اعلام حمایت‌شان از این سیاست دوستم، از مردم خواستند که برای برقراری صلح و ثبات در کشور، از نیروهای امنیتی حمایت کنند. بر اساس این خبرنامه، در این همایش یکی از علمای دینی ولایت جوزجان حمایت از نیروهای امنیتی را مسئولیت دینی عنوان کرده است.

نیروهای امنیتی اکنون در شماری از ولایت‌های کشور در جنگ نفس‌گیر با گروه‌های تروریستی، به‌ویژه طالبان، قرار دارند. آنان در مبارزه با تروریزم در سال‌های گذشته از توانایی خوبی برخودار شده‌اند؛ اما اکنون با کمبود تجهیزات نظامی، سلاح‌های سنگین و هم‌چنان نبود هواپیماهای جنگی مواجه‌ اند.