Photo: via SWN

بریتانیا انتقال پناه‌جویان اهل افغانستان از پاکستان را از سر می‌گیرد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که بریتانیا پرواز‌های ویژه برای انتقال پناه‌جویان اهل افغانستان از پاکستان را از سر می‌گیرد.

روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داده که قرار است در اولین پرواز امروز (پنج‌شنبه، ۴ عقرب) حدود ۲۰۰ پناه‌جوی اهل افغانستان از اسلام‌آباد به بریتانیا منتقل شوند.

در گزارش این رسانه به نقل از اداره‌ی هوانوردی ملکی پاکستان آمده است که قرار است تا پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی، ۱۲ پرواز ویژه برای انتقال پناه‌جویان اهل افغانستان به بریتانیا انجام شود.

این رسانه گفته است بر اساس جدولی که اداره‌ی هوانوردی ملکی پاکستان منتشر کرده، در هر هفته یک پرواز انجام خواهد شد و در مجموع حدود دو هزار پناه‌جوی اهل افغانستان از پاکستان به بریتانیا منتقل خواهند شد.

پیش از این رسانه‌ی پاکستانی «اکسپرس‌نیوز» گزارش داده بود که این تصمیم از سرگیری پروازهای ویژه برای انتقال پناه‌جویان اهل افغانستان از پاکستان به بریتانیا، در دیدار هیأتی از کمیساریای عالی بریتانیا و مقام‌های ارشد اداره‌ی هوانوردی ملکی پاکستان در شهر کراچی اتخاذ شده است.

شمار زیادی از شهروندان افغانستان که با نیروها و نهادهای بریتانیایی در بیست سال گذشته همکاری کرده بودند، پس از تسلط طالبان به پاکستان فرار کردند و دولت بریتانیا به آنان وعده‌ی پناهندگی داده است.

بسیاری از این افراد بیش از دو سال است که در پاکستان منتظر انتقال به بریتانیا هستند و بارها از شرایط زندگی‌شان در آن کشور شکایت کرده‌اند.

در پی انتقادات گسترده، دولت بریتانیا می‌گوید که اقدامات تخلیه و اسکان مجدد پناه‌جویان اهل افغانستان را تسریع کرده است.