ولایت دایکندی

سه نفر به‌شمول یک زن در دایکندی و ننگرهار به قتل رسیدند

منابع محلی در ولایت‌های دایکندی و ننگرهار از قتل سه نفر به‌شمول یک زن جوان در ولسوالی‌های کجران، شهرستان و بتی‌کوت این دو ولایت خبر داده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که یک زن روز چهارشنبه هفته‌ی جاری (۳ عقرب) پس از لت‌وکوب شدید از سوی همسرش، در روستای «شاجوی» ولسوالی کجران دایکندی جان باخته است.

یک منبع محلی در کجران گفت که این زن راضیه نام و بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشته است. منبع افزود که جسد این زن برای بررسی بیشتر به مرکز صحی ولسولای کجران منتقل شده است.

علت لت‌وکوب این زن از سوی همسرش مشخص نیست، اما خشونت‌های خانوادگی در بخش‌های مختلف کشور بارها از زنان قربانی گرفته است.

منبع در مورد این که آیا همسر این زن بازداشت شده است یا خیر، جزئیاتی ارائه نکرد. مسئولان امنیتی طالبان در دایکندی نیز تا اکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

منابع در عین حال از قتل یک مرد ۴۵ ساله توسط افراد مسلح ناشناس در ولسوالی شهرستان دایکندی خبر داده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، این مرد جان‌محمد نام داشته و حوالی ساعت ۶:۰۰ شام روز پنج‌شنبه (۴ عقرب) در کوتل «چبلک» ولسوالی شهرستان با شلیک گلوله سلاح کمری به قتل رسیده است.

منابع افزودند که جان‌محمد باشنده‌ی اصلی ولسوالی پاتوی دایکندی بود و فعلا در روستای «پورنی الودال» ولسوالی شهرستان زندگی می‌کرد.

علت قتل او تا اکنون مشخص نشده و مسئولان امنیتی طالبان در دایکندی نیز در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

در یک خبر دیگر، پولیس طالبان در ولایت ننگرهار می‌گوید که یک مرد به‌نام «اسلام‌الدین» از سوی افراد مسلح ناشناس در ولسوالی بتی‌کوت این ولایت به ضرب گلوله‌ی کلاشینکف به قتل رسیده است. فرد مقتول هنگام وقوع رویداد قتل در مهمان‌خانه‌ی یک دوست خود حضور داشته است.

عبدالبصیر زابلی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ننگرهار گفته است که این رویداد پس‌ازچاشت امروز (جمعه، ۵ عقرب) در منطقه‌ی «نغلو» ولسوالی بتی‌کوت رخ داده است.

زابلی به نقل از ساکنان محل، انگیزه‌ی این قتل را خصومت شخصی عنوان کرده است. او همچنین تأکید کرده است که در پیوند به قتل این مرد چهار نفر بازداشت شده و تحقیقات از نزدشان جریان دارد.

در روزهای اخیر موارد زیادی از قتل‌های مرموز و هدفمند در ولایات مختلف کشور گزارش می‌شود. امروز جسد یک مرد جوان در ولسوالی اندخوی فاریاب نیز از یک خانه‌ی متروکه پیدا شد. عاملان بیشتر این قتل‌ها افراد ناشناس دانسته و اعلام می‌شوند.