Photo: via Embassy of Afghanistan in Islamabad on X

هیأت طالبان با جیلانی در مورد مشکلات تاجران افغانستان در بندر کراچی و انتقال اموال پناه‌جویان بحث کردند

سفارت طالبان در اسلام‌آباد اعلام کرده است که نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت این گروه و هیأت همراهش در سفر به پاکستان با جلیل‌عباس جیلانی، وزیر خارجه‌ی موقت پاکستان دیدار و در مورد روابط دو جانبه بحث کرده‌اند.

در اعلامیه‌ای که سفارت طالبان در اسلام‌آباد بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۳ عقرب) منتشر کرده آمده است که در این دیدار، به‌ویژه در مورد گیرماندن اموال تاجران اهل افغانستان در بندر کراچی و انتقال اموال مهاجران و پناه‌جویانی که از پاکستان اخراج می‌شوند، بحث شده است.

سفارت طالبان در اسلام‌آباد جزئیات بیشتری در مورد این دیدار منتشر نکرده است.

تاجران اهل افغانستان می‌گویند که پاکستان بر ترانزیت اموال آنان از طریق بندر کراچی محدودیت وضع کرده‌ است و اکنون بیش از چهار هزار کانتینر در این بندر متوقف است.

علاوه بر این، پیش از این سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ی موقت پاکستان اعلام کرده بود که هر خانواده‌ی مهاجر و پناه‌جوی اهل افغانستان تنها می‌تواند مبلغ ۵۰ هزار رپیه‌ی پاکستانی با خود از آن کشور بیرون کنند.

با پایان مهلت داده‌شده از سوی پاکستان به مهاجران و پناه‌جویان بدون اسناد، روزانه هزاران نفر از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند، اما مشخص نیست که آیا پاکستان به آنان اجازه‌ی انتقال دارایی نقدی و غیرنقدی‌شان‌ را می‌دهد یا خیر.