Photo: AISS_Afg

گفت‌وگوی امنیتی هرات؛ محسن داور: طالبان با سلاح آمدند و همین‌گونه باید بروند

محسن داور، رییس جنبش ملی دموکراتیک و عضو سابق پارلمان پاکستان گفته است که طالبان با زور سلاح به افغانستان آمده و همین‌گونه باید بروند.

او این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در کنفرانس امنیتی هرات در تاجیکستان مطرح کرده است.

در بخشی از اظهارات داور که در صفحه‌ی ایکس انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان منتشر شده، او در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه‌ی برخورد با طالبان، اظهار داشته است: «آنان از طریق سلاح آمده‌اند، این‌گونه باید آنان را بیرون کنید.»

داور همچنین در بخش دیگر از اظهارات خود گفته است که طالبان به‌دنبال به رسمیت شناخته‌شدن از سوی خارجی‌ها هستند، اما آنان به این‌که از سوی مردم افغانستان به رسمیت شناخته شوند فکر نکرده‌اند.

او در حاشیه‌ی کنفرانس امنیتی هرات در گفت‌وگو با رسانه‌ها، از سیاست‌های طالبان انتقاد کرده و اقدامات این گروه را غیرانسانی خوانده است.

یازدهمین دور گفت‌وگوی امنیتی هرات امروز با حضور شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، فعالان مدنی و فعالان حقوق‌‌ بشر در شهر دوشنبه تاجیکستان جریان دارد و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

این نشست از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان پیش از این در شهر هرات در غرب کشور برگزار می‌شد، اما پس از تسلط طالبان، این دومین‌بار است که در تاجیکستان برگزار می‌شود.