وزیر خارجه‌ی پیشین پاکستان لحظاتی پس از آزادی از زندان دوباره بازداشت شد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پیشین آن کشور و معاون حزب تحریک انصاف، لحظاتی پس از آزادی از زندان به قید وثیقه، دوباره بازداشت شد.

به گزارش اکسپرس تریبون، پولیس شهر راولپندی آقای قریشی را امروز (چهارشنبه، ۶ جدی) پس از خروج از زندان مرکزی راولپندی، آدیاله، دوباره بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، دادگاه عالی پاکستان چهار روز پیش، برای عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پیشین آن کشور در پرونده‌ی افشای اسناد محرمانه‌ی دولتی قرار وثیقه صادر کرده بود.

در گزارش این رسانه آمده است که اما آزادی آقای قریشی به‌دلیل متهم بودن در پرونده‌های دیگر که در حال جریان هستند، تا امروز به تعویق افتاده بود.

بر اساس گزارش اکسپرس تریبون، آقای قریشی هنگام بازداشت دوباره گفته است: «من با قرار وثیقه از سوی دادگاه عالی آزاد شدم، این ظلم است. من به‌خاطر خدمت به ملت مجازات می‌شوم.»

پولیس راولپندی آقای قریشی را به‌دلیل فعالیت‌های ضددولتی امروز دوباره بازداشت کرده است.

اکسپرس تریبون نوشته است که در حکم بازداشت آقای قریشی از سوی پولیس راولپندی آمده است که قریشی عضو یک حزب سیاسی بود که در فعالیت ضددولتی دست داشت و به اموال خصوصی و عمومی آسیب وارد کرد.

در گزارش این رسانه آمده که پولیس راولپندی گفته است که ممکن است آقای قریشی پس از آزادی دوباره به همان فعالیت‌ها بپردازد و امنیت و نظم عمومی را برهم بزند.

شاه‌محمود قریشی در زمان نخست‌وزیری عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، وزیر خارجه‌ی آن کشور بود.

او در اواخر ماه اسد سال جاری خورشیدی، به اتهام دست داشتن در پرونده‌ی افشای اسناد محرمانه‌ی دولتی در اسلام‌آباد بازداشت شده بود.