Photo: Joshua Leonard

امریکا ۲۵۰ میلیون دالر کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد

وزارت امور خارجه‌ی امریکا یک بسته‌ی کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دالری به اوکراین را اعلام کرد. این آخرین بسته‌ی کمکی امریکا به اوکراین است، تا زمانی که کنگره درخواست بودجه‌ی دولت بایدن برای اوکراین را تأیید کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا در بیانیه‌ای گفته است که با این بسته‌ی کمکی، تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین فراهم خواهد شد.

به‌گفته‌ی او، مهمات ضد هوایی، سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا، مهمات ضد زره و بیش از ۱۵ میلیون گلوله شامل بسته‌ی کمکی ۲۵۰ میلیون دالری امریکا به اوکراین است.

به گزارش سی‌ان‌ان، هفته‌ی گذشته دولت بایدن گفت که یک بسته‌ی کمکی دیگر را برای اوکراین اعلام می‌کند، اما این آخرین بسته‌ای است که ایالات متحده می‌تواند بدون تأیید قانون‌گذاران ارائه دهد.

دولت بایدن ۶۰ میلیارد دالر بودجه برای کمک به اوکراین از کنگره درخواست کرده است، اما جمهوری‌خواهان کنگره توافق برای پذیرش این درخواست را مشروط به رسیدگی به درخواست‌های‌شان درباره‌ی امنیت مرزی و سیاست مهاجرت کرده‌اند.

دولت امریکا بارها هشدار داده است که توانایی‌اش در ارائه‌ی کمک به اوکراین به سرعت در حال کاهش است و پنتاگون را مجبور کرده است که پول کمی که باقی مانده است را به بسته‌های کمکی کوچک‌تر اختصاص دهد.

بلینکن گفته است: «ضروری است که کنگره در اسرع وقت برای پیشبرد منافع امنیت ملی ما از طریق کمک به اوکراین برای دفاع از خود و تأمین امنیت آینده‌ی خود اقدام کند.»

در اوایل این ماه، ایالات متحده بسته‌های کمکی به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر و ۱۷۵ میلیون دالر را اعلام کرد که در مقایسه با بسته‌های کمکی بسیار بزرگ‌تری که دولت بایدن در گذشته می‌توانست ارسال کند، نسبتا کوچک است.

از زمان آغاز تهاجم روسیه در فبروری ۲۰۲۲، ایالات متحده بیش از ۴۶ میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.