اظهار نظر عمران خان در مورد صلح افغانستان به معنای چیست؟

اسناد نامزدی عمران خان در انتخابات پاکستان رد شد

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مسئولان کمیسیون انتخابات این کشور گزارش داده‌اند که اسناد نامزدی عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف و نخست‌وزیر پیشین در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ پاکستان رد شده‌ است.

رسانه‌ی پاکستانی «جیو‌نیوز» امروز (شنبه، ۹ جدی) گزارش داده است که اسناد نامزدی رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان از حوزه‌‌های انتخاباتی لاهور و میانوالی رد شده است.

عمران خان که در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد، اسنادی نامزدی خود را از زندان برای نامزد شدن در انتخابات سال آینده‌ی پاکستان به حوزه‌ی انتخاباتی میانوالی در ایالت پنجاب ثبت کرده بود.

کمیسیون انتخابات پاکستان گفته است که رد صلاحیت عمران خان برای نامزدی در انتخابات این کشور به‌دلیل محکومیت او در دادگاه و طبق ماده‌ی ۶۳ قانون اساسی این کشور صورت گرفته است.

مسئولان این کمیسیون افزوده‌اند که نامزدی عمران خان همچنین به‌دلیل این‌که به‌عنوان رأی‌دهنده در حوزه‌ی انتخاباتی‌ای که پیشنهاد نامزدی داده ثبت‌نام نبوده، رد شده است.

انتخابات عمومی پاکستان قرار است در هشتم ماه فبروری سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار شود.

کمیسیون انتخابات پاکستان شماری از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان،‌ از جمله شاه‌محمود قریشی، معاون این حزب را نیز رد صلاحیت کرده است.