Photo by Yusuke Fukuhara/The Yomiuri Shimbun

زمین‌لرزه‌ی قدرتمند در جاپان؛ تا اکنون جان‌باختن بیش از ۲۰ نفر تأیید شده است

تلفات زمین‌لرزه‌ی قدرتمند در جاپان که روز اول سال نو میلادی این کشور را لرزاند، تا اکنون بیش از ۲۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی «ان‌اچ‌کی» جاپان، این زمین‌لرزه با قدرت ۷.۶ ریشتر حوالی ساعت ۴:۰۰ بعدازظهر روز دوشنبه به وقت محلی در جزیره‌ی نوتو در ولایت ایشیکاوا رخ داده است.

طبق این گزارش، در این زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌‌های آن ساختمان‌های زیادی فرو ریخته، برق هزاران خانه قطع شده و هزاران نفر در مناطق ساحلی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

به گزارش رویترز، در پی این زمین‌لرزه هشدار سونامی به بیش از ۹۷ هزار نفر در مناطق ساحلی و دستور تخلیه‌ی آنان به مناطق مرتفع‌تر صادر شده است.

هزاران پرسنل ارتش، آتش‌نشانان و مأموران پولیس از سراسر جاپان به منطقه‌ی آسیب‌دیده اعزام شده، اما به‌دلیل آسیب‌دیدن جاده‌ها، عملیات کمک با مشکل مواجه شده است.

بسیاری از خدمات ریلی، کشتی‌ها و پروازها در جزیره‌ی نوتو به حالت تعلیق درآمده و یکی از میدان‌های هوایی این منطقه به‌دلیل ترک‌هایی در باند پرواز مسدود شده است.

فومیو کیشیدا، نخست‌‌وزیر جاپان روز سه‌شنبه گفته است: «امدادگران به‌دلیل خرابی جاده‌ها رسیدن به نوک شمالی شبه‌جزیره‌ی نوتو را بسیار دشوار می‌دانند و بررسی‌های صورت گرفته توسط چرخ‌بال آتش‌سوزی‌های زیاد و خسارات گسترده به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد.»

به‌گفته‌ی مقام‌های جاپانی، از زمان اولین زمین‌لرزه در روز دوشنبه تا اکنون بیش از ۱۴۰ زمین‌لرزه ثبت شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *