Photo: Dawn

وزارت داخله‌ی پاکستان: ورود گسترده‌ی تی‌تی‌پی و استقرار مهاجمان انتحاری در خیبرپختونخواه نگران‌کننده است

وزارت داخله‌ی پاکستان گفته است که هجوم قابل توجه طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) همراه با استخدام، آموزش و استقرار بمب‌گذاران انتحاری در ولسوالی‌های ادغام‌شده‌ی خیبرپختونخواه «یک عامل نگرانی» است.

وزارت داخله‌ی پاکستان در این زمینه به مجلس سنای پاکستان اطلاعات ارائه کرده است.

به گزارش دان‌نیوز، مجلس سنای پاکستان در مورد افزایش نفوذ و فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستان پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و انفعال دولت در برابر این گروه مطلع شده است.

وزارت داخله‌ی پاکستان در بیانیه‌ی خود به سازماندهی مجدد و گسترش عملیاتی تحریک طالبان پاکستان در جریان مذاکرات صلح در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده و گفته است که این گروه فعالیت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به‌دنبال حمایت سایر گروه‌های شبه‌نظامی برای افزایش قدرت و توانایی است.

این وزارت گفته است: «ورود تشکیل تحریک طالبان پاکستان در تعداد قابل توجهی از ولسوالی‌های ادغام‌شده ادامه دارد؛ که همراه با استخدام، آموزش و استقرار بمب‌گذاران انتحاری باعث نگرانی است.»

این وزارت‌خانه گفته است که داعش همچنین در تلاش است تا جای پایی در پاکستان ایجاد کند و به فعالیت‌های تروریستی علیه شیعیان و اقلیت‌های مذهبی متوسل شده است تا درگیری‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کند.

در این بیانیه آمده است که حصارکشی در امتداد مرزهای غربی پاکستان تا حد زیادی برای تقویت بیشتر مکانیسم برای مهار حرکت غیرقانونی از آن سوی مرز تکمیل شده است.

با این حال، وزارت داخله‌ی پاکستان اشاره کرده است که داعش و تی‌تی‌پی به خرابکاری حصار ادامه می‌دهند.

پاکستان می‌گوید که پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان، حملات در آن کشور افزایش یافته است.

به‌گفته‌ی مقام‌های پاکستانی، گروه‌های مخالف دولت پاکستان در خاک افغانستان پناهگاه و در مناطق مرزی اجازه‌ی تردد دارند.