Photo: Sent to Etilaatroz

حوادث ترافیکی در ارزگان و قندوز جان هشت نفر را گرفت و شش زخمی برجای گذاشت

در پی وقوع دو حادثه‌ی ترافیکی در ولایت‌های ارزگان و قندوز، هشت نفر جان باخته‌اند و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در ارزگان، منابع محلی به روزنامه اطلاعات روز گفتند که امروز (جمعه، ۲۲ جدی) یک موتر نوع «بای‌فور» در منطقه‌ی «تگابدار» ولسوالی گیزاب از جاده منحرف و از یک بلندی سقوط کرده است.

به‌گفته‌ی منابع، در این حادثه پنج نفر به‌شمول زنان و کودکان جان باخته‌اند و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در ارزگان وقوع این حادثه را تأیید کرده‌اند و گفته‌اند که زخمیان برای درمان به شفاخانه منتقل شده‌اند.

علت وقوع این حادثه روشن نیست.

در همین حال، جمعه‌الدین خاکسار، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت قندوز می‌گویند که در پی وقوع یک حادثه‌ی ترافیکی در این ولایت، سه نفر به‌شمول یک زن جان باخته‌اند.

آقای خاکسار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز در ساحه‌ی «دشت آبدان» واقع در مسیر شاهراه قندوز-ولسوالی امام‌صاحب رخ داده است.

به‌گفته‌ی خاکسار، در این حادثه یک عراده موتر نوع «ویتس» با یک عراده موتر باربری نوع کاماز برخورد کرده است.

با این حال، یک باشنده‌ی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که جان‌باختگان اعضای یک خانواده بودند. به‌گفته‌ی این منبع، یک مرد با همسر و یک کودک‌اش جان باخته‌اند و یک کودک دیگر وی زخمی شده است.

سخن‌گوی فرماندهی امنيه‌ی طالبان در قندوز علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی رانندگان عنوان کرد.

حوادث ترافیکی در افغانستان سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد و ده‌ها زخمی و معلول برجای می‌گذارد. نبود جاده‌های معیاری، بی‌احتیاطی رانندگان و مراعات نشدن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.