Photo: via DAWN

«کشته‌شدن دو کودک» در حمله‌ی ایران به خاک پاکستان؛ اسلام‌آباد قویا محکوم کرد

پاکستان حمله‌ی موشکی و پهپادی ایران به خاک‌اش را قویا محکوم کرده و هشدار داده است که این نقض حاکمیت «پاکستان کاملا غیرقابل قبول است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد».

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان که شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۶ جدی) منتشر شده، آمده است که حمله‌ی ایران منجر به کشته‌شدن دو کودک بی‌گناه و زخمی‌شدن سه دختر شده است.

خبرگزاری تسنیم، رسانه‌ی نزدیک به سپاه پاسداران ایران ناوقت دیروز گزارش داد که دو مقر گروه جیش‌العدل در منطقه‌ای به‌نام کوه سبز در ایالت بلوچستان پاکستان، مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است. به‌نوشته‌ی تسنیم، در این حمله از موشک و پهپاد استفاده شده است.

پاکستان این حمله را نقض حریم هوایی خود و غیرقانونی خوانده و گفته است که «نگران‌کننده‌تر این است که این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود چندین کانال ارتباطی بین پاکستان و ایران صورت گرفته است».

وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است که اعتراض شدید خود را به تهران ارسال کرده است.

به‌گفته‌ی این وزارت، کاردار سفارت ایران در اسلام‌آباد احضار شده است تا «این نقض آشکار حاکمیت پاکستان را به‌شدت محکوم کند و مسئولیت عواقب آن کاملا متوجه ایران است».

وزارت خارجه‌ی پاکستان افزوده است که این کشور همواره گفته است که تروریسم یک تهدید مشترک برای همه‌ی کشورهای منطقه است که نیازمند اقدام هماهنگ است.

این وزارت اضافه کرده است: «اقدامات یک‌جانبه با روابط حسن همجواری همخوانی ندارد و می‌تواند اعتماد و اطمینان دوجانبه را به‌شدت تضعیف کند.»

سپاه پاسداران ایران دوشنبه‌شب به اهدافی در اربیل عراق و ادلب سوریه نیز حملات موشکی انجام داده است.

حمله به اربیل عراق اعتراض شدید مقام‌های عراقی را در پی داشته و آنان گفته‌اند که گزینه‌ی شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد را بررسی می‌کنند.

سپاه پاسداران می‌گوید که در اربیل به یک مقر جاسوسی اسرائیل (موساد) حمله کرده است، اما مقام‌های عراقی گفته‌اند که در این حمله حداقل چهار غیرنظامی کشته و شش نفر زخمی شده‌اند.

منابع امنیتی و صحی عراق گفته‌اند که پیشرو دیزایی، تاجر کرد و چند نفر از اعضای خانواده‌اش در میان کشته‌شدگان بودند که بر اثر اصابت حداقل یک موشک به خانه‌ی آنان کشته شده‌اند.

سپاه پاسداران همچنین می‌گوید که به تجمع‌های گروه‌های تروریستی، از جمله داعش در ادلب سوریه نیز حملات موشکی انجام داده است.