Photo: captured from a video via state.gov

امریکا حوثی‌های یمن را دوباره در فهرست گروه‌های ترور‌یستی قرار می‌دهد

وزارت خارجه‌ی ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که این کشور حوثی‌‌های یمن را دوباره در فهرست گروه‌های ترور‌یستی قرار می‌دهد.

متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا شام امروز (چهارشنبه، ۲۷ جدی) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس، نوشته است که این اقدام از ۱۶ ماه آینده‌ی میلادی قابل اجرا است.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است: «ما در حال برداشتن گام‌های مهمی برای کاهش هرگونه تأثیر نامطلوب این اقدام بر مردم یمن هستیم.»

حوثی های یمن در سال ۲۰۲۱ و اندکی قبل از پایان یافتن دوره‌ی ریاست‌جمهوری دونالد ترمپ، به دستور او در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار گرفته بود‌.

اما اداره‌ی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی امریکا این گروه را به‌دلیل تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن، از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد.

پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در غزه و از ماه دسامبر سال گذشته میلادی، حوثی‌های یمن کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهبادی قرار داده‌اند.

امریکا و بریتانیا در واکنش به حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، آخر هفته‌ی گذشته مواضع این گروه را در یمن هدف حملات هوایی و دریایی قرار دارند.