Photo: Social Media

حملات پاکستان بر سیستان و بلوچستان ایران؛ وزارت خارجه‌ی ایران کاردار سفارت پاکستان را احضار کرد

ناصر کنعانی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که این کشور در واکنش به حملات پاکستان بر روستایی در سیستان و بلوچستان، کاردار سفارت پاکستان در تهران را احضار کرده است.

به گزارش روزنامه‌ «شرق» ایران، آقای کنعانی گفته است کاردار سفارت پاکستان «به‌منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان» احضار شده است.

وزارت خارجه‌ی پاکستان صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ جدی) اعلام کرد که این کشور مجموعه‌ای از حملات کاملا دقیق و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های گروهی موسوم‌ به «سرمچار» در ولایت سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

پیش از آن صفحه‌‌ی «اخبار نیروهای مسلح پاکستان» در ایکس گفته بود که این حمله علیه «تروریستان بلوچ» انجام شده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، در حملات هوایی پاکستان هفت هدف در سه نقطه‌ی «سراوان»، «شام‌سران» و «حنق» در ولایت سیستان و بلوچستان ایران مورد حمله قرار گرفته‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی ولایت سیستان و بلوچستان ایران گفته است که این حملات حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه‌‌ی بامداد امروز در روستایی در سراوان در نزدیکی مرز با پاکستان انجام شده است.

احمد وحیدی،‌ وزیر داخله‌ی ایران نیز به رسانه‌های این کشور گفته است که در این حملات نُه نفر، به‌شمول چهار کودک، سه زن و دو مرد از «اتباع خارجی» کشته شده‌اند.

این حملات دو روز پس از حمله‌ی ایران علیه گروه «جیش‌العدل» در خاک پاکستان انجام شده است.

در پی آن حمله، پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند و گفت که به سفیر ایران نیز اجازه‌ی بازگشت به اسلام‌آباد را نمی‌دهد.