photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Colby A.

امریکا: ایستگاه کنترل زمینی و ۱۰ پهپاد حوثی‌ها را هدف قرار دادیم

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که در یک حمله‌ی هوایی، ایستگاه کنترل زمینی پهپادها و ۱۰ پهپاد یک‌طرفه‌ی حوثی‌های یمن را هدف قرار داده است.

سنتکام با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس نوشته است که این حمله حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه‌‌ی بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ دلو) به وقت صنعا، پایتخت یمن انجام شده است.

در اعلامیه‌ی سنتکام آمده است که بنا بر تشخیص نیروهای امریکایی، این پهپادها «تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی امریکا در منطقه» محسوب می‌شدند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا روز چهارشنبه نیز گفته بود که یک موشک بالستیک ضدکشتی و سه پهپاد را در خلیج عدن هدف قرار داده است.

شبه‌نظامیان حوثی که کنترل پرجمعیت‌ترین بخش‌های یمن را در اختیار دارند، در هفته‌های اخیر موجی از پهپادها و موشک‌ها را به سمت کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن پرتاب کرده و آن را پاسخی به عملیات نظامی اسرائیل در غزه و نمایش همبستگی با فلسطینی‌ها خوانده‌اند.

حوثی‌ها در تازه‌ترین حملات خود، اوایل روز چهارشنبه ابتدا ناوشکن «گریولی» نیروی دریایی امریکا را هدف حمله‌ی موشکی قرار دادند و پس از آن از حمله به یک «کشتی تجاری امریکایی» در خلیج عدن خبر دادند.

ایالات متحده و بریتانیا در هفته‌های اخیر در واکنش به این حملات، مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف حمله قرار داده‌ و این گروه را به فهرست «گروه‌های تروریستی» بازگردانده‌اند.

حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که علی‌رغم حملات امریکا و متحدانش، تا زمانی‌ که آتش‌بس در غزه برقرار نشده و کمک‌های بشردوستانه بدست مردم در این منطقه‌ی جنگ‌زده نرسد، به عملیات نظامی خود ادامه خواهند داد.