Photo: Pakistan Tehreek-e-Insaf

پیام عمران خان به هوادارانش: پس از انتخابات، در بیرون مراکز رأی‌دهی منتظر بمانید

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که اکنون در زندان به‌سر می‌برد، در پیامی از هوادارانش خواسته است که پس از پایان روند رأی‌دهی در انتخابات سراسری این کشور، در بیرون مراکز رأی‌دهی منتظر بمانند.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف این پیام را امروز (چهارشنبه، ۱۸ دلو) از زندان صادر کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، آقای خان همچنین از هوادارانش خواسته است که مردم را به رأی دادن تشویق کنند.

در حسابی منسوب به او در ایکس آمده است: «تا می‌توانید مردم را به رأی دادن تشویق کنید، در مراکز رأی‌دهی منتظر باشید و سپس در بیرون دفتر انتخاباتی تا زمان اعلام نتایج نهایی منتظر بمانید.»

عمران خان این پیام را در حالی صادر کرده است که احزاب رقیب او دیروز و در آخرین روز کارزارهای انتخاباتی پاکستان، همایش‌های بزرگی برگزار کردند.

انتخابات سراسری پاکستان قرار است فردا برگزار شود. عمران خان که اکنون در زندان به‌سر می‌برد، سال گذشته از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان رد صلاحیت شده بود.

علاوه‌بر‌این، شمار زیادی از اعضای حزب او نیز از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان رد صلاحیت شده است.

اعضای حزب آقای خان در انتخابات امسال پاکستان به‌عنوان نامزدان مستقل اشتراک کرده‌اند.

کمیسیون انتخابات پاکستان حتا به آنان اجازه نداده است که از «چوب کرکت» به‌عنوان نشان انتخاباتی خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، هرگونه تجمع حامیان عمران خان در اطراف مراکز انتخاباتی می‌تواند تنش‌هایی را به‌وجود آورد که منجر به مداخله‌ی پولیس شود.

رویارویی بین هواداران عمران خان و پولیس پاکستان بی‌سابقه نیست. سال گذشته و در جریان بازداشت او نیز هوادارانش با پولیس درگیر شده بودند.