Photo: Dawn News

انتخابات پاکستان؛ نامزدان مستقل مورد حمایت عمران خان پیش‌تاز هستند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که براساس نتایج ابتدایی که تا اکنون توسط کمیسیون انتخابات این کشور همگانی، نامزدان مستقل مورد حمایت حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان، پیش‌تاز هستند.

روزنامه دان نوشته است که تا شام امروز (جمعه، ۲۰ دلو) به وقت محلی، کمیسیون انتخابات پاکستان نتایج ۱۳۵ کرسی پارلمان این کشور را اعلام کرده است.

به گزارش این رسانه، نامزدان مستقل مورد حمایت عمران خان از این تعداد کرسی‌ها توانسته‌اند ۵۷ کرسی را به‌دست آورند‌.

در گزارش این رسانه آمده است که نامزدان حزب مسلم لیگ شاخه‌ی نواز ۴۳ کرسی، نامزدان حزب مردم پاکستان ۲۶ کرسی، نامزدان حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه‌ی مولانا فضل‌الرحمان یک کرسی و سایر نامزدان هشت کرسی را به‌دست آورده‌اند.

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان به‌دلیل محکوم شدن در چندین پرونده، از جمله‌ پرونده‌ی افشای اسرار دولتی، اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

کمیسیون انتخابات پاکستان او و حزبش، تحریک انصاف پاکستان را از شرکت در انتخابات ممنوع کرده بود. نامزدان این حزب در انتخابات سراسری پاکستان به‌عنوان نامزدان مستقل شرکت کرده بودند.

انتخابات سراسری پاکستان دیروز برگزار شد و در آن رقابت تنگاتنگ میان احزاب مردم، مسلم لیگ و تحریک انصاف برای به‌دست آوردن اکثریت کرسی‌های پارلمان این کشور و تشکیل دولت جریان دارد.

در صورتی که هیچ کدام از این احزاب نتوانند اکثریت را به‌دست بیاورند، حزبی که بیشترین رأی را به‌دست آورد، مسئول تشکیل دولت ائتلافی است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *