aljazeera

حمله‌ی اسرائیل به رفح؛ دست‌کم ۶۷ فلسطینی کشته شده‌اند

خبرگزاری الجزیره به نقل از وزارت صحت غزه گزارش داده‌ است که در حملات هوایی و دریایی اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه، دست‌کم ۶۸ فلسطینی کشته شده‌اند.

پیشتر شماری از رسانه‌های بین‌المللی، از جمله رویترز گزارش داده‌ بود که در این حملات ۳۷ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در حملات شبانه در رفح، دو اسیر اسرائیلی را از یک خانه در منطقه‌ی «شبوره»ی این شهر آزاد کرده است.

این رسانه نوشته است که این حملات در حالی انجام شده است که ارتش اسرائیل در حال برنامه‌ریزی حمله‌ی زمینی در رفح است.

شبکه‌ی تلویزیونی «الاقصی» به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داده است که حمله‌ی زمینی اسرائیل به رفح، مذاکرات برای تبادل اسرا را از بین خواهد برد.

حمله‌ی اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که پس از آغاز حملات این کشور بر نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته‌ی میلادی، بیش از نیمی از جمعیت غیرنظامی غزه در این منطقه پناه گرفته‌اند.

پیش از این امریکا و سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت غیرنظامیان در این منطقه در صورت حمله‌ی اسرائیل هشدار داده بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هفته‌ی گذشته و پس از رد پیشنهاد آتش‌‌بس سه‌مرحله‌ای حماس، اعلام کرد ارتش کشورش حملات خود را به شهر رفح در مرز با مصر گسترش خواهد داد.

جنگ جاری اسرائیل و حماس که از هفتم اکتبر سال گذشته‌ی میلادی آغاز شد، مرگ‌بارترین جنگ‌ میان دو طرف بوده است.

بر اساس گزارش وزارت صحت غزه، بر اثر حملات اسرائیل بر نوار غزه در جریان این جنگ، ۲۸ هزار و ۳۴۰ فلسطینی کشته و ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند‌.

در حملات هفتم اکتبر حماس به شهرهای اسرائیل نیز هزار و ۲۰۰ نفر کشته شدند و این گروه ۲۰۰ اسرائیلی دیگر را گروگان گرفت.