Photo: CENTCOM on X

امریکا محموله‌های کمک غذایی را از طریق هوا به غزه پرتاب کرده است

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده است که امریکا اولین محموله‌های کمک غذایی خود به مردم غزه را از طریق هوا به این منطقه پرتاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی مرکزی ارتش امریکا امروز (شنبه، ۱۲ حوت) گفته است که این اقدام به صورت مشترک با اردن انجام شده است.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا افزوده است که هواپیماها بیش از ۳۸ هزار وعده غذایی را در امتداد خط ساحلی غزه پرتاب کردند تا غیرنظامیان به کمک‌های حیاتی دسترسی داشته باشند.

یک مقام نظامی امریکا نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که این کمک‌ها از طریق سه هواپیمای ترابری نوع «سی – ۱۳۰» به غزه پرتاب شده است.

این کمک پس از آن صورت گرفته است که وزارت صحت غزه اعلام کرده که ۱۳ کودک براثر سوءتغذیه ‌و‌ کم‌آبی در روزهای اخیر در این منطقه جان‌ باخته‌اند.

در پی این رویداد، جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که امریکا کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال می‌کند و از نیاز به انجام کارهای بیشتر پس از ماه‌ها درگیری در غزه سخن گفت‌.

آقای بایدن اخیرا اسرائیل را تحت فشار قرار داده است که اجازه بدهد کمک‌های بیشتر به غزه برسد.

مذاکرات آتش‌بس

تلویزیون دولتی مصر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده است که مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قرار است فردا در این کشور از سرگرفته است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده است که یک هیأت از حماس امروز برای شرکت در این مذاکرات به قاهره رفته است‌.

ایالات متحده با همکاری مصر و قطر در تلاش است تا آتش‌‌بس میان حماس و اسرائیل پیش از آغاز ماه رمضان برقرار شود.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا دیروز باردیگر ابراز امیدواری کرد که توافق روی آتش‌بس تا ماه رمضان حاصل شود.

جنگ جاری بین اسرائیل و حماس در غزه، به دلیل کشتار گسترده غیرنظامیان، توجه گسترده بین‌المللی را جلب کرده است.

بر اساس آمار وزارت صحت غزه، براثر حملات اسرائیل به غزه تا اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر کشته و بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حملات حماس به شهرهای اسرائیل در هفتم اکتوبر سال گذشته میلادی نیز باعث کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر شد.