Photo: @CENTCOMFarsi on X

امریکا و اردن باردیگر از طریق هوا به غزه بسته‌های غذایی پرتاب کردند

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنت‌کام) اعلام کرده که در یک عملیات مشترک با نیروی هوایی اردن، بسته‌های جدید مواد غذایی را به شمال غزه پرتاب کرده‌اند.

سنت‌کام با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس نوشته است که این کمک‌های غذایی حوالی ساعت ۲:۰۷ دقیقه‌‌ی بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه، ۲۰ حوت) به وقت غزه، پرتاب شده است.

در اعلامیه‌ی سنت‌کام آمده است که در این عملیات مشترک، یک هواپیمای نوع C – ۱۳۰ امریکایی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ وعده‌ی غذایی را به شمال غزه پرتاب کرده است.

سنت‌کام افزوده است که همچنین مواد غذایی دیگر شامل برنج، آرد، ماکارونی و مواد غذایی کنسرو‌شده از طریق هوا به شمال غزه پرتاب شده است‌

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا می‌گوید که این «پرتاب‌های بشردوستانه» بخشی از تلاش‌های مستمر برای کاهش رنج انسانی در غزه است و ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که دیروز یک کشتی امریکایی نیز برای ایجاد لنگرگاه مؤقت کمک‌رسانی به غزه، راهی شرق مدیترانه شد.

این کشتی پس از آن حرکت خود را آغاز کرد که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا گفت که این کشور به غزه از طریق دریا نیز کمک بشردوستانه خواهد فرستاد.

در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از بروز قحطی در غزه افزایش یافته است و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تأیید کرده است که دست‌کم ۱۰ کودک براثر قحطی و کمبود آب جان باخته‌اند.

نهادهای امداد رسان بین‌المللی و کشورهای مختلف خواستار آتش‌بس فوری هستند و از اسرائیل می‌خواهند که اجازه بدهد کمک‌های غذایی بیشتر به غزه ارسال شود.