Photo: UNRWA

حماس: دست‌کم ۲۹ نفر در حملات اسرائیل به جمعیتی که منتظر دریافت کمک‌ بودند، کشته شده‌اند

وزارت صحت غزه که تحت کنترل حماس فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که براثر حمله‌ی هوایی و تیراندازی نیروهای اسرائیلی به جمعیتی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، دست‌کم ۲۹ فلسطینی کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، وزارت صحت غزه گفته است که در اولین مورد، نیروهای اسرائیل دیروز (پنج‌شنبه، ۲۴ حوت) یک مرکز توزیع کمک در اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه را هدف حمله‌ی هوایی قرار دادند.

وزارت صحت غزه گفته است که در این حمله دست‌کم هشت فلسطینی کشته شده‌اند.

این وزارت افزوده است که پس از آن، نیروهای اسرائیلی به جمعیتی که منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در شمال غزه بودند، تیراندازی کردند که دست‌کم ۲۱ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شده‌اند‌.

بر اساس گزارش رویترز، ارتش اسرائیل این حملات را تکذیب کرده است و از رسانه‌ها خواسته است که تنها به اطلاعات موثق اتکا کنند.

این اولین‌بار نیست که ارتش اسرائیل متهم به حمله به افرادی می‌شود که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه هستند‌.

در اواخر ماه گذشته میلادی نیز مقام‌های فلسطینی ادعا کردند که بیش از ۱۰۰ نفر در حالی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، براثر تیراندازی مستقیم نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

اسرائیل ازدحام جمعیت در اطراف کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را را دلیل این «قتل‌عام» خواند و گفت قربانیان زیر دست‌وپا شده‌‌اند و توسط کامیون‌ها زیر گرفته شده‌اند.