Photo: Social Media

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر تایوان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر صبح امروز (چهارشنبه، ۱۵ حمل) تایوان را لرزاند.

به گزارش رویترز، این قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ی تایوان در ۲۵ سال گذشته بوده است. در پی این حادثه هشدار سونامی در این جزیره و کشورهای هم‌جوار صادر شده است.

اداره‌ی آتش‌نشانی تایوان گزارش داده است که یک نفر براثر ریزش سنگ در بخش کوهستانی و کم‌جمعیت شرقی هوالاین جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی این سازمان، برخی از ساختمان‌ها در هوالاین نیز آسیب دیده‌ و افراد گیرافتاده‌اند. هنوز گزارش دقیق از خسارات این زمین‌لرزه منتشر نشده است.

ایستگاه‌های تلویزیونی تایوان تصاویری از ساختمان‌ها در وضعیت نامطمئن در هوالاین را نشان دادند، جایی که زمین‌لرزه در حدود ساعت ۸:۰۰ صبح به وقت محل، زمانی که مردم در حال رفتن به محل کار و مکتب بودند، رخ داده است.

به‌گفته‌ی اداره‌ی مرکزی هواشناسی تایوان، این زمین‌لرزه در عمق ۱۵.۵ کیلومتری زمین بوده است.

آژانس هواشناسی جاپان اعلام کرده است که چندین موج کوچک سونامی به بخش‌هایی از ولایت جنوبی اوکیناوا رسیده است. این کشور سطح اولیه‌ی هشدار سونامی را کاهش داده است. جاپان شدت این زمین‌لرزه را ۷.۷ ریشتر اعلام کرده است.

آژانس لرزه‌نگاری فیلیپین همچنین هشداری برای باشندگان مناطق ساحلی چندین ولایت صادر کرده و از آنان خواسته است که به مناطق مرتفع تخلیه شوند.

تایوان نیز هشدار سونامی صادر کرده، اما هیچ خسارتی از آن گزارش نکرده است. مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام در هاوایی بعدا اعلام کرده که خطر آسیب‌رساندن به امواج سونامی تا حد زیادی برطرف شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *