بسته شدن راه‌های 9 ولایت بر اثر برف‌باری

اطلاعات روز: بر اثر برف‌باری‌ سنگین و باران در دو روز گذشته، راه‌های 9 ولایت و شاهراه سالنگ بر روی ترافیک مسدود شده‌اند. نورگل منگل، سرپرست وزارت فواید عامه با بیان این مطلب گفت، مردم تا باز شدن دوباره‌ی این شاهراه، از سفر خودداری کنند. راه‌‌های مواصلاتی ولایت‌های غزنی، میدان‌وردک، بامیان، سرپل، پکتیا، غور، بادغیس، دایکندی و ننگرهار بر اثر برف‌باری مسدود شده‌اند.

اما منگل دیروز گفت، کارمندان فنی برای پاک‌کاری برف و باز شدن این شاهراه کارهای‌شان را آغاز کرده‌اند. سرپرست وزارت فواید عامه در ادامه افزود، در حال حاضر در بسیاری بخش‌های سالنگ غبار شدید مانع کار می‌شود؛ اما تلاش‌ها به خاطر باز نمودن این شاهراه جریان دارد.

او گفت که برف‌باری‌های سنگین در شاهراه سالنگ خسارات مالی را به بار آورده است. برف‌باری و برف‌کوچ در زمستان امسال تلفات جانی و خسارات مالی زیادی را در شماری از ولایت‌ها به دنبال داشته است. مسئولان اداره‌ی مبارزه با حوادث طبیعی گفته‌اند، از اول جدی سال روان تا حالا 39 تن بر اثر حوادث طبیعی جان باخته و 2 تن زخمی شده‌اند.

در این مدت بر اثر حوادث طبیعی 50 خانه و 100 جریب زمین زراعتی در سراسر کشور تخریب شده‌اند. اما مسئولان اداره‌ی مبارزه با حودث گفته‌اند، در تمام ولایت‌های آسیب‌پذیر، کمیته‌هایی برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده ایجاد شده‌اند. به باور آنان، در وقت نیاز مواد غذایی و مواد اولیه از این کمتیه برای نیازمندان توزیع می‌شود.