بکن‌باویر: بايرن بدون ريبري 3 جام را نمي‌برد

اسطوره‌ی بايرن‌مونيخ و تيم ملي آلمان تأکيد کرد باواريايي‌ها بدون بال فرانسوي خود در فصل گذشته نمي‌توانستند در تمامی‌رقابت‌ها قهرمان شوند. فرانتس بکن‌‌باویر در گفت‌وگويي با سايت فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در پاسخ به اين سوال که سهم‌ فرانک ريبري را در 3 قهرماني فصل گذشته‌ی بايرن‌مونيخ در بوندس‌ليگا، ليگ قهرمانان اروپا و جام حذفي آلمان چقدر مي‌داند، اظهار داشت: با نگاهي به فهرست 3 نفره‌ی نامزد‌هاي نهايي بازي‌کن سال اروپا خواهيد ديد که فرانک ريبري موفق‌ترين نامزد بود. او يکي از بهترين بازي‌کنان فوتبال دنيا در تمامی‌زمينه‌ها است و امسال هم‌ بهترين سال حرفه‌اش بود. بدون او بايرن‌مونيخ نمي‌توانست سه‌گانه را ببرد. شايد اين تيم يکي يا 2 تا از اين 3 قهرماني را مي‌برد؛ اما بردن هر 3 آن‌ها بدون ريبري ممکن نبود. او سهم‌ به‌سزايي در اين 3 قهرماني داشت.

بکن‌باویر در ادامه در خصوص چانس باواريايي‌ها براي تکرار سه‌گانه‌ی قهرماني‌هاي فصل گذشته‌ی‌‌شان نيز گفت: مطمئنا اگر رقباي بايرن بگذارند اين تيم مي‌تواند آن قهرماني‌ها را تکرار کند؛ اما من مي‌ترسم که آن‌ها اين اجازه را ندهند! دورتموند حالا تيم قوي‌تري شده است و مطمئناً به بايرن اجازه نخواهد داد که مانند فصل گذشته با 20 امتياز اختلاف قهرمان بوندس‌ليگا شود. دورتموند‌ها قهرماني در همه جام‌ها را هدف گرفته‌اند و براي محقق کردن اين هدف به‌اندازه‌ی کافي قدرت دارند. به نظر من بايرن‌مونيخ اين فصل کار سختي پيش رو دارد.

سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال آلمان خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم چند‌هفته يا شايد چند‌ماه طول بکشد تا پپ گوارديولا کاملاً از تيمش راضي باشد؛ چون بازي‌کنان او هنوز به شيوه‌ی جديدي که او با خودش به تيم آورده عادت نکرده‌اند. البته اين موضوع کاملاً عادي است و مستلزم گذر زمان. در هر‌صورت، من انتظار يک فصل مهيج را دارم و فکر مي‌کنم که پايان آن به‌اندازه فصل گذشته مهيج باشد که در آن 2 تيم بايرن‌مونيخ و بورسيا دورتموند در کورس قهرماني قرار داشتند.

بکن‌باویر در خاتمه درباره‌ی مأموريت پيش روي تيم ملي آلمان در جام جهاني 2014 برازيل عنوان کرد: زماني که يوگي هدايت تيم ملي آلمان را در سال 2006 بر عهده گرفت، او راهي که در زمان ايفاي نقش به عنوان دست‌يار يورگن کلينزمن آغاز کرده بود را ادامه داد و با گرفتن اين تصميم به موفقيت رسيد. بخشي از موفقيتش هم‌ به خاطر اعتماد کردنش به بازي‌کنان بااستعداد و جوان بود. از آن تيم جام جهاني 2006 فقط چند نفر باقي مانده‌اند و بقيه بازي‌کنان جواني هستند که هنوز دارند پيش‌رفت مي‌‌کنند، بازي‌کناني که محصول آکادمی‌جوانان باشگاه‌ها هستند. اين آکادمي‌ها نه تنها به نفع باشگاه‌ها بلکه به نفع تيم ملي هم‌ کار مي‌کنند. به لطف اين بازي‌کنان جوان آلمان اکنون با شيوه‌اي جديد بازي مي‌کند و به نظر من اگر يک تيم باشد که در جام جهاني سال آينده بتواند برازيل را ناکام کند، آن تيم آلمان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *