وزارت خارجه: 50 زندانی افغانستان از تاجیکستان به کابل انتقال داده می‌شوند

اطلاعات روز: وزارت خارجه اعلام کرد که حدود 50 زندانی افغان از تاجیکستان به افغانستان انتقال داده می‌شوند. شکیب مستغنی، سخنگوی این وزارت دیروز در نشستی خبری در کابل گفت، سفارت افغانستان در دوشنبه، هفته‌ی گذشته در این مورد با مقام‌های تاجیکستان صحبت کرده و آنان برای تحویل‌دهی این زندانیان ابراز آمادگی کرده‌اند.

او افزود، وزارت خارجه این موضوع را به‌تازگی با وزارت داخله در میان گذاشته و این وزارت، برای تحویل‌گیری این زندانیان ابراز آمادگی کرده است. هنوز به طور دقیق معلوم نیست این زندانیان در چه تاریخی به افغانستان تحویل داده می‌شوند؛ اما سفير افغانستان مقيم تاجیکستان هفته‌ی آینده در این زمینه با مقام‌های تاجیکستان گفت‌وگو می‌کند.

شماری از شهروندان از ولایت‌های تخار، قندوز و بدخشان برای کار وارد تاجیکستان می‌شوند؛ اما قاچاق‌بران هم از همین ولایت‌ها به تاجیکستان مواد مخدر قاچاق می‌کنند. در جریان سال‌های گذشته تعدادی از کارگران و قاچاق‌بران هنگام عبور از سرحدات سه ولایت یاد‌شده، توسط پولیس تاجیکستان بازداشت شده‌اند.

با این‌حال، به طور دقیق معلوم نیست که در حال حاضر چه تعداد شهروندان افغان در تاجیکستان زندانی اند؛ اما افغانستان و تاجیکستان در سال 2006 موافقت‌نامه‌ی تبادله محکومان به حبس را امضا کردند. مطابق این توافق‌نامه، در سال ٢٠١٠ ميلادى ٢٥٥ افغان محکوم به زندان، از تاجیکستان به افغانستان انتقال داده شد‌ند.

از سوی دیگر، هشت شهروند تاجیکستان در زندان افغانستان نیز برای سپری نمودن دوران باقی‌مانده‌ی محکومیت‌شان، به تاجیکستان تحویل داده شده‌اند. در اوايل سال ٢٠١٣ هیأتی از سوی حکومت به شهر دوشنبه سفر کرد و در این سفر، در مورد 100 زندانی افغان در تاجیکستان به توافق‌هایی دست یافت.