رییس جمهور: مرگ راننده‌ی تاکسی دقیق بررسی شود

اطلاعات روز: محمد‌اشرف غنی، رییس جمهور کشور به وزارت داخله و دادستانی دستور داد تا مرگ یک راننده‌ی تاکسی در کابل را دقیق بررسی و نتایج آن را به او گزارش دهند. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، هر اقدام غیرقانونی از سوی هرکسی که انجام می‌شود، باید بررسی شود.

به روز دوشنبه هفته‌ی گذشته موتر‌ی مربوط به اقبال صافی، نماینده‌ی مجلس نمایندگان با یک تاکسی در منطقه‌ی دهمزنگ کابل برخورد کرد و بر اثر آن، راننده‌ی تاکسی کشته شد. در این رویداد دست‌کم پنج نفر دیگر زخمی شدند. مختار، یکی از شاهدان عینی به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت، رنجر [مربوط به صافی] با دست خلاف با تاکسی برخورد کرد.

اما جنرال شفیق، رییس ترافیک کابل از جزئیات این قضیه ابراز بی‌خبری کرد و گفت، این نوع قضایا بیش‌تر مربوط به وزارت امور داخله می‌شوند. در همین حال، نجیب‌الله دانش، معاون سخنگوی وزارت داخله گفت، این قضیه مربوط به ریاست ترافیک می‌شود و آن ریاست باید در این مورد جزئیات بدهد.

این قضیه در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، به دنبال داشته و آنان خواستار پی‌گیری جدی آن شده‌اند. آنان با انتقاد از برخورد زورمندان با مردم عادی نوشته‌اند، این راننده‌ی تاکسی تنها نان‌آور خانواده‌اش بوده و حال آقای صافی باید مصارف زندگی آنان را پرداخت کند.

در همین حال، محمد‌اسماعیل، پدر جهانگیر، راننده‌‌ی کشته‌شده، به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت، پسرم تنها نان‌آور خانه بود و به خاطری که صدای غریب را در این کشور کسی نمی‌شنود، صدایش را بلند نکرده است. خانه‌ی جهانگیر در منطقه‌ی دوصد فامیلی کارته‌ی نو است و از او 7 کودک به‌جا مانده است.

اما آقای صافی می‌گوید، خواستار تطبیق قانون است و تنها می‌تواند به عنوان شهروند عادی، به خانواده‌ی این راننده کمک کند. او در مورد چگونگی وقوع رویداد گفت، خودش در صحنه حضور نداشته و موتر محافظانش نیز از دست خلاف نرفته است. در حال حاضر راننده‌ی او در بازداشت پولیس کابل است.