190 پولیس زن مشغول کار می‌شوند

اطلاعات روز: 190 پولیس زن پس از پایان یک دوره‌ی آموزشی در ترکیه، دوباره به کابل بازگشتند. این زنان پولیس سال گذشته برای آموختن مهارت‌های نظامی به ترکیه فرستاده شده بودند. مقام‌های وزارت داخله دیروز در محفل بازگشت آنان در کابل گفتند، از این تعداد ۱۱۲ نفر در کابل و متباقی در ولایت‌های مختلف مشغول کار می‌شوند.

حکمت شاهی، رییس جندر وزارت داخله در این محفل گفت، در آینده‌ی نزدیک ۳۲۵ پولیس زن دیگر نیز برای آموزش به ترکیه فرستاده می‌شوند. او رسیدن به اهداف وزارت داخله بدون پولیس زن را ناممکن خواند و افزود، به همین دلیل، برای افزایش تعداد پولیس زن، برای آنان امکانات خوب‌تری فراهم می‌شود.

در همین‌حال، شماری از افسران پولیس زن که از ترکیه بازگشته‌اند، می‌گویند که از توانایی و مهارت‌های‌شان برای خدمت به مردم استفاده می‌کنند. به باور این افسران، آنان مهارت‌های خوبی را در بخش امنیتی در ترکیه آموخته‌اند. در چند سال گذشته صدها زن برای فراگیری آموزش‌های نظامی به ترکیه فرستاده شده‌اند.

در جمعِ 157 هزار نیروی پولیس، حدود ۲۳۰۰ تن‌شان زن اند. وزارت امور داخله‌ی کشور افزایش تعداد نیروهای پولیس زن را از اولویت‌های مهمش خوانده است. بر اساس برنامه‌ی این وزارت، قرار است تعداد نیروهای پولیس در ده سال آینده به 10 هزار تن افزایش یابد.