کشته‌شدن 54 شورشی در عملیات‌های نیروهای ارتش

اطلاعات روز: وزارت دفاع افغانستان دیروز (یک‌شنبه) با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ارتش در نقاط مختلف کشور در دو روز گذشته، 41 شورشی مسلح کشته و 28 تن زخمی و یک فرمانده آن‌ها دست‌گیر شده‌ است.

در خبرنامه آمده است، این عملیات‌ به منظور پاک‌سازی این مناطق از وجود شورشیان مسلح و آوردن صلح و ثبات در این مناطق انجام شده‌ است. به نوشته‌ی خبرنامه، در عملیاتی زیر نام تندر در مُقر ولایت غزنی، 19 تروریست کشته، 13 تن زخمی و مقداری جنگ‌افراز نیز به دست نیروهای ارتش افتاده است.

در عملیات دیگری زیر نام شاهین 22 در ولسوالی جرم ولایت بدخشان، 8 شورشی‌، به‌شمول یک فرمانده‌‌ آن‌ها کشته‌اند و 10 تن دیگر زخم برداشته‌اند. هم‌چنان در عملیات تصفیه‌ای ارتش در ولایت‌های خوست، هلمند و پروان 18 شورشی کشته و 9 تن دیگر زخمی و یک فرمانده‌‌ آنان دستگیر شده‌ است.

به نقل از خبرنامه، از اثر شلیک سلاح سنگین از طرف شورشیان، 11 تن از سربازان ارتش کشته شده‌اند. این در حالی‌ست که در هفته‌های گذشته نیروهای امنیتی افغانستان در شماری از ولایت‌های کشور عملیاتی را برای پاک‌سازی این ولایت‌ها از وجود شورشیان مسلح به راه ‌انداختند. از طرف دیگر، طالبان نیز با گرم‌شدن هوا حملات بهاری‌شان را زیر نام «عزم» راه‌اندازی کرده‌اند.